آرگونومیک استفاده از دوچرخه ثابت

در حال بارگذاری ...ویدیو

05 آبان 1395

استفاده از دوچرخه ثابت روی مفاصل فشار نمی‌آورد؛ و کار با آن برای یک فرد مبتدی در مقایسه با تردمیل یا ماشین الیپتیکال بسیار ساده تر است. همچنین اگر آدمی باشید که به محض بد شدن آب و هوای بیرون برنامه ورزشی‌تان را قطع می‌کنید، دوچرخه ثابت بهانه بدی آب و هوا را برای ورزش نکردن از شما می‌گیرد. یک مزیت دیگر دوچرخه ثابت این است که لزومی ندارد حتما عضو یک سالن ورزشی باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید، بلکه می‌توانید در خانه هم آن را کار بگذارید. برای بسیاری از کسانی تازه می‌خواهند ورزش را شروع کنند و در انجام آن دودل هستند، دوچرخه ثابت نقطه شروع خوبی است. دوچرخه‌های ثابت باید طوری قرار داده شوند که همه بخش‌های متحرک آنها به طور ایمن قابلیت حرکت داتشته باشند. همچنین باید فضایی کافی برای سوار و پیاده شدن به ماشین را داشته باشید. شیوه نشستن روی دوچرخه برای فعالیت جسمی لذت‌بخش و موثر مهم است. تنظیم ارتفاع دسته‌ها و زین دوچرخه اهمیت خاصی دارد. هنگامی که وضعیت‌تان را روی دوچرخه تنظیم می‌کنید، در و اقع سعی می‌کنید که وزن بدن‌تان را به طور یکسان میان بازوها و نشمینگاه‌تان تقسیم کنید. اول جهت‌گیری زین دوچرخه را تنظیم کنید به طوری که سطح آن به موازات زمین قرار گیرد. اگر سر زین رو به بالا باشد، بر روی ناحیه کشاله ران‌تان فشار خواهد آمد. اگر سر زین به سمت پایین باشد، وزن بیشتری روی بازوها و شانه‌ها وارد می‌آید. بعد ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که هنگامی که پدال دوچرخه در پایین‌ترین حد قرار دارد، زانوی‌تان اندکی خم‌شده باشد. یک راهنمای دیگر برای ارتفاع زین دوچرخه این است که هنگام پا زدن مفاصل لگن نباید به به عقب و جلو ضربه بزند. اگر زین بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی بر روی کشاله ران وارد می‌آید و ممکن است باعث درد ویا بی حسی شود. نهایتا دسته‌های دوچرخه را تنظیم کنید تا در وضعیت رو به جلو راحت باشید. اگر دسته‌های دوچرخه بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی بر روی نشمینگاه شما وارد می‌کند، در حالی که اگر دسته‌های دوچرخه بیش از حد پایین باشد، ممکن است، باعث کمردرد و خستگی بازوها و شانه شود. ممکن است چندین جلسه دوچرخه‌سواری و انجام تنظیمات اضافی لازم باشد تا زمانی که موقعیت ایدآل خودتان را روی دوچرخه پیدا کنید. صبور باشید. یکی از رایج‌ترین دلایل رها کردن دوچرخه‌سواری بوسیله افراد احساس ناراحتی است. قرارگیری مناسب روی دوچرخه امکان انجام ورزشی راحت و لذت بخش را برای شما فراهم می‌آورد.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

رده بندی سنی فیلم ها
رده بندی سنی فیلم ها
مدت ويدئو : 02:52
بازدید : 521
هنر نگار گری ایرانی
هنر نگار گری ایرانی
مدت ويدئو : 06:01
بازدید : 693
گسترش فرهنگ کتاب نخوانی
گسترش فرهنگ کتاب نخوانی
مدت ويدئو : 5:11
بازدید : 94
اینترنت ملی
اینترنت ملی
مدت ويدئو : 2:37
بازدید : 50
علم و دانش و روابط جنسی
علم و دانش و روابط جنسی
مدت ويدئو : 2:50
بازدید : 239
همه ...
تاریخچه کاریکاتور ایران
تاریخچه کاریکاتور ایران
مدت پادکست : 5:51
بازدید : 463
خلاقیت
خلاقیت
مدت پادکست : 3:57
بازدید : 808
مواد محرک و مخدر
مواد محرک و مخدر
مدت پادکست : 4:19
بازدید : 315
استرس خوب ، استرس بد
استرس خوب ، استرس بد
مدت پادکست : 4:20
بازدید : 583
مضرات مصرف شکر
مضرات مصرف شکر
مدت پادکست : 2:16
بازدید : 431
همه ...
تفنگ قناسه
تفنگ قناسه
تعداد تصوير : 12
بازدید : 29480
مدرسه طبیعت
مدرسه طبیعت
تعداد تصوير : 20
بازدید : 1541
سنگ عقیق
سنگ عقیق
تعداد تصوير : 12
بازدید : 3548
تصاویر آپولو از ماه
تصاویر آپولو از ماه
تعداد تصوير : 8
بازدید : 570
کوارتز
کوارتز
تعداد تصوير : 16
بازدید : 1624
همه ...