آرگونومیک استفاده از دوچرخه ثابت

در حال بارگذاری ...ویدیو

05 آبان 1395

استفاده از دوچرخه ثابت روی مفاصل فشار نمی‌آورد؛ و کار با آن برای یک فرد مبتدی در مقایسه با تردمیل یا ماشین الیپتیکال بسیار ساده تر است. همچنین اگر آدمی باشید که به محض بد شدن آب و هوای بیرون برنامه ورزشی‌تان را قطع می‌کنید، دوچرخه ثابت بهانه بدی آب و هوا را برای ورزش نکردن از شما می‌گیرد. یک مزیت دیگر دوچرخه ثابت این است که لزومی ندارد حتما عضو یک سالن ورزشی باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید، بلکه می‌توانید در خانه هم آن را کار بگذارید. برای بسیاری از کسانی تازه می‌خواهند ورزش را شروع کنند و در انجام آن دودل هستند، دوچرخه ثابت نقطه شروع خوبی است. دوچرخه‌های ثابت باید طوری قرار داده شوند که همه بخش‌های متحرک آنها به طور ایمن قابلیت حرکت داتشته باشند. همچنین باید فضایی کافی برای سوار و پیاده شدن به ماشین را داشته باشید. شیوه نشستن روی دوچرخه برای فعالیت جسمی لذت‌بخش و موثر مهم است. تنظیم ارتفاع دسته‌ها و زین دوچرخه اهمیت خاصی دارد. هنگامی که وضعیت‌تان را روی دوچرخه تنظیم می‌کنید، در و اقع سعی می‌کنید که وزن بدن‌تان را به طور یکسان میان بازوها و نشمینگاه‌تان تقسیم کنید. اول جهت‌گیری زین دوچرخه را تنظیم کنید به طوری که سطح آن به موازات زمین قرار گیرد. اگر سر زین رو به بالا باشد، بر روی ناحیه کشاله ران‌تان فشار خواهد آمد. اگر سر زین به سمت پایین باشد، وزن بیشتری روی بازوها و شانه‌ها وارد می‌آید. بعد ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که هنگامی که پدال دوچرخه در پایین‌ترین حد قرار دارد، زانوی‌تان اندکی خم‌شده باشد. یک راهنمای دیگر برای ارتفاع زین دوچرخه این است که هنگام پا زدن مفاصل لگن نباید به به عقب و جلو ضربه بزند. اگر زین بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی بر روی کشاله ران وارد می‌آید و ممکن است باعث درد ویا بی حسی شود. نهایتا دسته‌های دوچرخه را تنظیم کنید تا در وضعیت رو به جلو راحت باشید. اگر دسته‌های دوچرخه بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی بر روی نشمینگاه شما وارد می‌کند، در حالی که اگر دسته‌های دوچرخه بیش از حد پایین باشد، ممکن است، باعث کمردرد و خستگی بازوها و شانه شود. ممکن است چندین جلسه دوچرخه‌سواری و انجام تنظیمات اضافی لازم باشد تا زمانی که موقعیت ایدآل خودتان را روی دوچرخه پیدا کنید. صبور باشید. یکی از رایج‌ترین دلایل رها کردن دوچرخه‌سواری بوسیله افراد احساس ناراحتی است. قرارگیری مناسب روی دوچرخه امکان انجام ورزشی راحت و لذت بخش را برای شما فراهم می‌آورد.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

تحولات کشاورزی در ایلام
تحولات کشاورزی در ایلام
مدت ويدئو : 2:06
بازدید : 129
تقسیم بندی آلاینده ها
تقسیم بندی آلاینده ها
مدت ويدئو : 03:15
بازدید : 955
نگهداری یخچال
نگهداری یخچال
مدت ويدئو : 3:34
بازدید : 81
فیلترهای کربن فعال و زمان تعویض آن
فیلترهای کربن فعال و زمان تعویض آن
مدت ويدئو : 01:43
بازدید : 730
تشخیص اخبار جعلی انتخابات
تشخیص اخبار جعلی انتخابات
مدت ويدئو : 2:50
بازدید : 71
همه ...
آموزش زبان بیگانه به کودکان
آموزش زبان بیگانه به کودکان
مدت پادکست : 2:11
بازدید : 451
پول و نقدینگی
پول و نقدینگی
مدت پادکست : 3:59
بازدید : 46
تاثیر نوشیدن آب در استرس و عصبانیت
تاثیر نوشیدن آب در استرس و عصبانیت
مدت پادکست : 1:20
بازدید : 556
رشته مهندسی مخابرات
رشته مهندسی مخابرات
مدت پادکست : 2:01
بازدید : 359
همه ...
جنگنده صاعقه 2
جنگنده صاعقه 2
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1431
نقره
نقره
تعداد تصوير : 12
بازدید : 157
ماده مخدر ناس
ماده مخدر ناس
تعداد تصوير : 12
بازدید : 4688
سنگ مرمر
سنگ مرمر
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2913
تصاویر آپولو از ماه
تصاویر آپولو از ماه
تعداد تصوير : 8
بازدید : 627
همه ...