تاثیر ورزش بر سندروم پای بی قرار

در حال بارگذاری ...ویدیو

22 ارديبهشت 1401

سندرم پای بی¬قرار نوعی اختلال حرکتی خواب است که به وفور در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس مشاهده می‌شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر ورزش¬های کششی بر شدت علایم سندرم پاهای بی¬قرار در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس انجام یافته است. انجام ورزش¬های کششی می¬تواند موجب بهبود شدت علایم سندرم پاهای بی¬قرار در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس شود. بنابراین ارایه برنامه‌های ورزش کششی برای این گروه از بیماران توصیه می‌شود. درمان سندروم پای بی‌قرار به شدت علائم آن بستگی دارد. اگر علائم پرش پا، کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و دچار بی‌خوابی و خواب آلودگی در طول روز هستید، باید درمان آن در نظر گرفته شود. در موارد سندروم پای بیقرار که ناشی از اختلالات پزشکی نهفته می‌باشند نیز درمان خاص ضرورت دارد. ورزش منظم مانند دوچرخه سواری/ زدن دوچرخه ثابت یا پیاده روی؛ اما باید تا چند ساعت پس از خارج شدن از رختخواب از انجام ورزش‌های سنگین و شدید خودداری نمایید. در اینجا ۵ حرکت کششی آمده است که می‌تواند به تسکین درد عضلات ساق پا، ران‌ها، باسن و مچ پا در بیماران مبتلا به سندروم پای بیقرار کمک کند. دست‌های خود را دراز کنید به نحوی که کف دست‌های شما صاف روی دیوار قرار بگیرد و آرنج‌های شما نسبتاً صاف باشند. زانوی راست خود را اندکی خم کرده و با پای چپ خود یک یا دو قدم به سمت عقب بردارید. در حالی که پای دیگر ثابت باقی مانده است، پاشنه و کف پای خود را به سطح زمین بچسبانید. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این موقعیت باقی بمانید. در حالیکه پاشنه و کف پای شما هم چنان روی زمین قرار دارد، زانوی چپ خود را خم کنید. برای عمیق‌تر کردن کشش، پای خود را کمی بیشتر به سمت عقب بکشید . این حرکت کششی را روی پای دیگر نیز تکرار کنید. موازی یک دیوار بایستید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. یکی از پاهای خود را صاف نگه داشته، پای دیگر را از زانو خم کنید و برای کشیدن پاشنه پا، مچ پا را با دست خود بگیرید و به سمت بالا بکشید. حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این حرکت باقی بمانید. پای خود را عوض کرده و حرکت را روی پای دیگر تکرار کنید. برای انجام این حرکت روبه روی یک صندلی بایستید. در حالیکه کمر خود را برای پشتیبانی بیشتر به یک دیوار تکیه داده‌اید، پای راست خود را بالا بیاورید و صاف روی صندلی قرار دهید. در حالی که زانوی خود را خم کرده‌اید؛ یا سعی کنید در حالیکه دسته صندلی را برای حفظ تعادل خود نگه داشته‌اید پای خود را روی صندلی قرار دهید. ستون فقرات خود را صاف نگه داشته و لگن خود را به آرامی به سمت جلو فشار دهید تا بتوانید کشش اندکی را در بالای ران راست خود احساس نمایید. لگن شما باید تنها کمی به سمت جلو متمایل شود. ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. پاهای خود را جابجا کرده و حرکت را روی پای دیگر نیز انجام دهید. روی لبه یک صندلی بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین قرار دهید. پای راست خود را سه سانت از زمین فاصله داده و با انگشتان خود به سمت بالا اشاره کنید. به وسیله پنجه پاهای خود یک حرکت دایره وار را انجام دهید و سایر بخش‌های پا را ثابت نگه دارید. این حرکت دایره وار را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام داده، سپس جهت حرکت پای خود را تغییر دهید و ۱۰ تا ۱۵ بار دیگر دایره فرضی رسم کنید. این حرکت را روی پای چپ خود نیز انجام دهید. این حرکت را در تخت خواب انجام دهید تا به کاهش ناراحتی حاصل از سندروم پای بیقرار که می‌تواند باعث بیدار ماندن شما شود، کمک کند. در تخت خواب بنشینید. پای راست خود را راست نگه داشته و پنجه پا را به سمت خود بکشید. با دست‌ها پنجه پاهای خود را نگه دارید و به سمت خود بکشید . این حرکت را ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید . این حرکت را روی پای مخالف خود نیز امتحان کنید. اگر نمی‌توانید به پنجه پای خود برسید، یک حوله را اطراف پنجه پاها بپیچید و انتهای آن را به سمت خود بکشید تا کشش در عضله ساق پای خود را احساس نمایید.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

ورزش پهلوانی و زورخانه ای
ورزش پهلوانی و زورخانه ای
مدت ويدئو : 4:29
بازدید : 173
مسابقه اتومبیل رانی اسلالوم
مسابقه اتومبیل رانی اسلالوم
مدت ويدئو : 01:13
بازدید : 1564
حرکات قدرتی بدن
حرکات قدرتی بدن
مدت ويدئو : 4:05
بازدید : 172
تاریخچه ورزش کاراته
تاریخچه ورزش کاراته
مدت ويدئو : 02:26
بازدید : 888
همه ...
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز
مدت پادکست : 4:44
بازدید : 755
تاریخچه کشتی پهلوانی
تاریخچه کشتی پهلوانی
مدت پادکست : 2:22
بازدید : 540
ورزش و روزه داری
ورزش و روزه داری
مدت پادکست : 3:44
بازدید : 721
پیشگیری از آسیب های ورزشی
پیشگیری از آسیب های ورزشی
مدت پادکست : 4:00
بازدید : 625
ورزش زورخانه‌ای، باستانی
ورزش زورخانه‌ای، باستانی
مدت پادکست : 3:34
بازدید : 1030
همه ...
سمیه میرانی- مریم هاشمی
سمیه میرانی- مریم هاشمی
تعداد تصوير : 1
بازدید : 2892
شطرنج
شطرنج
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1343
تیم هنرمندان تبریز و رسانه ورزش
تیم هنرمندان تبریز و رسانه ورزش
تعداد تصوير : 16
بازدید : 168714
تیم ملی کاراته ایران 1996 پاریس
تیم ملی کاراته ایران 1996 پاریس
تعداد تصوير : 1
بازدید : 879
مچ اندازی
مچ اندازی
تعداد تصوير : 12
بازدید : 2463
همه ...