تغذیه و کرونا

در حال بارگذاری ...ویدیو

03 فروردين 1399

عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماریهای تنفسی ازجمله بیماری ویروس کرونا دارد. عامل ابتلا به این ویروس بیماریهای زمینه ایی مثل دیابت و بیماریهای ریوی، بیمار یهای قلبی ، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح است . کمبود دریافت غذایی و کمبود ویتامین هایی مثل ویتامین C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماریها را افزایش می دهد. با مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزیهای دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ایی از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند. بعنوان مثال مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا 2 عدد نارنگی ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج ، برگ چغندر وبرگ های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A هستند. بطورکلی به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه 3 واحد از گروه سبزی ها ( بجز سبزی های نشاسته ایی ) و حداقل 2 واحد میوه توصیه شود. کودکان زیر 5سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که داروهای کورتنی مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای پیشگیری نکات زیر را رعایت نمایند. - هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند. - از هویج و کدوحلوایی و شلغم و لبو در غذاهای روزانه استفاده شود. - مصرف پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می شود. - از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود. - استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است. - کمبود ریز مغذی هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. از منابع غذایی این 2 ریز مغذی مثل حبوبات بعنوان جایگزین مناسب گوشت ، شیر و لبنیات وسبزیهای برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود. - از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده ( مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو ، کباب هایی که مغز پخت نشده اند ) خودداری شود. - از خوردن غذا و مایعات در مکان هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند خوداری شود. - در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید. - از جوانه ها گندم ، ماش و شبدر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. - از میوه های حاوی انتی اکسیدان فصل مثل انار ، پرتقال های تو سرخ ، گریپ فروت و ... استفاده کنید. - روزانه از جوشانده آویشن و پونه کوهی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنید. بخاطر داشته باشید رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

نوشیدنی آناناس با موز و توت
نوشیدنی آناناس با موز و توت
مدت ويدئو : 03:10
بازدید : 422
راهنمای خرید گوشت چرخکرده
راهنمای خرید گوشت چرخکرده
مدت ويدئو : 2:08
بازدید : 329
تغذیه و بیماری آسم و الرژی
تغذیه و بیماری آسم و الرژی
مدت ويدئو : 2:35
بازدید : 245
کلم بروکلی
کلم بروکلی
مدت ويدئو : 03:39
بازدید : 1682
خواص قلّی چای
خواص قلّی چای
مدت ويدئو : 04:52
بازدید : 597
همه ...
مصرف آب در ماه مبارک رمضان
مصرف آب در ماه مبارک رمضان
مدت پادکست : 1:56
بازدید : 1037
عدس
عدس
مدت پادکست : 5:24
بازدید : 689
گردو
گردو
مدت پادکست : 2:17
بازدید : 954
روغن گیاهی بهتر است یا حیوانی؟
روغن گیاهی بهتر است یا حیوانی؟
مدت پادکست : 3:46
بازدید : 5047
چطور در زمان شیردهی روزه بگیریم
چطور در زمان شیردهی روزه بگیریم
مدت پادکست : 4:08
بازدید : 325
همه ...
بادام هندی
بادام هندی
تعداد تصوير : 8
بازدید : 3203
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2469
خاویار
خاویار
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1631
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2719
نان ساجی
نان ساجی
تعداد تصوير : 4
بازدید : 8909
همه ...