اعتدال در مصرف شیرینی

در حال بارگذاری ...ویدیو

16 مرداد 1398

عادت به مصرف بیش از حد شیرینی می تواند منجر به آسیب هایی در سلامت بدن شده و شرایط فرد را به خطر بیاندازد. مضرات پزشکی مواد قندی و شکر بر همگان روشن بوده و مصرف بیش از حد این مواد موجب چاقی، اضافه وزن و فراهم شدن زمینه برای ابتلا به بیماری های مختلفی از قبیل دیابت و امراض قلبی و عروقی خواهد شد. مصرف بیش از حد قند به مدت طولانی می‌تواند طول عمر افراد را ۱۱ تا ۲۰ سال کاهش دهد و این یک واقعیت است. بعلاوه، عوارض زیر از پیامدهای مصرف زیاد قند می‌باشند: دیابت، بیماری قلبی، چاقی، اختلال در مغز، ضعف سیستم ایمنی، افزایش قندخون، پوسیدگی دندان و سوء‌تغذیه خوردن شیرینی عوارض بسیاری دارد و در برخی موارد افراد نمی‌توانند آن را تشخیص دهند، برای مثال اگر افراد معتاد به شیرینی یک روز آن را نخورند، کم‌تحرک خواهند بود و انرژی لازم را نخواهند داشت و گاه حتی دچار تکرر ادرار و تشنگی زیاد می‌شوند و حتی در زمان سیری نیز احساس گرسنگی زیاد می‌کنند.همچنین ورزش روشی مناسب برای غلبه بر وابستگی‌های شدید است و نه تنها موجب سلامت فیزیکی بدن می‌شود، بلکه به لحاظ ذهنی نیز شما را تقویت می‌کند و با ذهن و بدنی قوی، راحت‌ می‌توانید بر هوس خوردن شیرینی‌ها غلبه کنید. بهتر است مقادیر زیادی آب بنوشید و از نوشیدن نوشابه، آبمیوه، نوشابه‌های انرژی‌زا و غیره خودداری کنید که همگی آنها حاوی قند هستند و ولع شما را برای مصرف شیرینی بیشتر می‌کنند. گاه احساس تشنگی و گرسنگی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند! خواب کافی را فراموش نکنید زیرا مطالعات نشان می‌دهند افرادی که کمتر از شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به مصرف بیش از حد قند قرار دارند. احساس خستگی بیشتر با مصرف قند بیشتر ارتباط مستقیم دارد. همیشه محصولات عاری از قند که کلمه بدون قند روی آن درج شده باشد، خریداری کنید. در هنگام خرید به برچسب مواد غذایی دقت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان از درج کلمه قند و یا شکر بر روی محصول خودداری کرده و نام‌هایی همچون ذرت فروکتوز، سوکروز، دکستروز، مالتوز، لاکتوز و یا ملاس را درج می‌کنند که در واقع تمامی اینها همان محصولات حاوی شکر با نام دیگر هستند. غلبه بر هوس خوردن شیرینی بسیار دشوار است؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه به قند اعتیاد داشته باشید. برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی باید از گام‌های کوچک آغاز کرد و به تدریج از پاداش زندگی سالم در آینده بهره‌مند شد.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

اولین غذای کودک
اولین غذای کودک
مدت ويدئو : 03:03
بازدید : 392
خواص چغندر
خواص چغندر
مدت ويدئو : 4:17
بازدید : 284
خواص زرشک
خواص زرشک
مدت ويدئو : 04:54
بازدید : 1690
خواص برگ چغندر
خواص برگ چغندر
مدت ويدئو : 01:13
بازدید : 2622
گروه غذایی گوشت ها
گروه غذایی گوشت ها
مدت ويدئو : 2:24
بازدید : 299
همه ...
خواص ترخون
خواص ترخون
مدت پادکست : 3:10
بازدید : 1093
روغن هسته زردآلو
روغن هسته زردآلو
مدت پادکست : 1:35
بازدید : 673
مالت جو
مالت جو
مدت پادکست : 4:15
بازدید : 1693
روغن بابونه
روغن بابونه
مدت پادکست : 1:38
بازدید : 832
خواص بادمجان
خواص بادمجان
مدت پادکست : 3:32
بازدید : 1065
همه ...
بستنی قیفی
بستنی قیفی
تعداد تصوير : 1
بازدید : 1841
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2669
شیرینی خشک
شیرینی خشک
تعداد تصوير : 4
بازدید : 761
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2409
نان ساجی
نان ساجی
تعداد تصوير : 4
بازدید : 8792
همه ...