اعتدال در مصرف شیرینی

در حال بارگذاری ...ویدیو

16 مرداد 1398

عادت به مصرف بیش از حد شیرینی می تواند منجر به آسیب هایی در سلامت بدن شده و شرایط فرد را به خطر بیاندازد. مضرات پزشکی مواد قندی و شکر بر همگان روشن بوده و مصرف بیش از حد این مواد موجب چاقی، اضافه وزن و فراهم شدن زمینه برای ابتلا به بیماری های مختلفی از قبیل دیابت و امراض قلبی و عروقی خواهد شد. مصرف بیش از حد قند به مدت طولانی می‌تواند طول عمر افراد را ۱۱ تا ۲۰ سال کاهش دهد و این یک واقعیت است. بعلاوه، عوارض زیر از پیامدهای مصرف زیاد قند می‌باشند: دیابت، بیماری قلبی، چاقی، اختلال در مغز، ضعف سیستم ایمنی، افزایش قندخون، پوسیدگی دندان و سوء‌تغذیه خوردن شیرینی عوارض بسیاری دارد و در برخی موارد افراد نمی‌توانند آن را تشخیص دهند، برای مثال اگر افراد معتاد به شیرینی یک روز آن را نخورند، کم‌تحرک خواهند بود و انرژی لازم را نخواهند داشت و گاه حتی دچار تکرر ادرار و تشنگی زیاد می‌شوند و حتی در زمان سیری نیز احساس گرسنگی زیاد می‌کنند.همچنین ورزش روشی مناسب برای غلبه بر وابستگی‌های شدید است و نه تنها موجب سلامت فیزیکی بدن می‌شود، بلکه به لحاظ ذهنی نیز شما را تقویت می‌کند و با ذهن و بدنی قوی، راحت‌ می‌توانید بر هوس خوردن شیرینی‌ها غلبه کنید. بهتر است مقادیر زیادی آب بنوشید و از نوشیدن نوشابه، آبمیوه، نوشابه‌های انرژی‌زا و غیره خودداری کنید که همگی آنها حاوی قند هستند و ولع شما را برای مصرف شیرینی بیشتر می‌کنند. گاه احساس تشنگی و گرسنگی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند! خواب کافی را فراموش نکنید زیرا مطالعات نشان می‌دهند افرادی که کمتر از شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به مصرف بیش از حد قند قرار دارند. احساس خستگی بیشتر با مصرف قند بیشتر ارتباط مستقیم دارد. همیشه محصولات عاری از قند که کلمه بدون قند روی آن درج شده باشد، خریداری کنید. در هنگام خرید به برچسب مواد غذایی دقت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان از درج کلمه قند و یا شکر بر روی محصول خودداری کرده و نام‌هایی همچون ذرت فروکتوز، سوکروز، دکستروز، مالتوز، لاکتوز و یا ملاس را درج می‌کنند که در واقع تمامی اینها همان محصولات حاوی شکر با نام دیگر هستند. غلبه بر هوس خوردن شیرینی بسیار دشوار است؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه به قند اعتیاد داشته باشید. برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی باید از گام‌های کوچک آغاز کرد و به تدریج از پاداش زندگی سالم در آینده بهره‌مند شد.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

شوید
شوید
مدت ويدئو : 04:44
بازدید : 1411
اولین غذای کودک
اولین غذای کودک
مدت ويدئو : 03:03
بازدید : 377
خواص تخم مرغ
خواص تخم مرغ
مدت ويدئو : 01:01
بازدید : 864
تغذیه و دوران بلوغ
تغذیه و دوران بلوغ
مدت ويدئو : 04:45
بازدید : 1235
علت چاقی در خانم ها
علت چاقی در خانم ها
مدت ويدئو : 01:40
بازدید : 387
همه ...
خواص بادام
خواص بادام
مدت پادکست : 5:00
بازدید : 1638
اهمیت تغذیه برای روزه اولی ها
اهمیت تغذیه برای روزه اولی ها
مدت پادکست : 5:19
بازدید : 219
وعده های غذایی در ماه رمضان
وعده های غذایی در ماه رمضان
مدت پادکست : 1:43
بازدید : 406
خواص و مضرات جگر
خواص و مضرات جگر
مدت پادکست : 2:25
بازدید : 1307
خواص سیرابی وشیردان
خواص سیرابی وشیردان
مدت پادکست : 3:45
بازدید : 418
همه ...
چای
چای
تعداد تصوير : 1
بازدید : 1729
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2624
فندق
فندق
تعداد تصوير : 4
بازدید : 3031
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2359
لبو
لبو
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1721
همه ...