غذای مغز

در حال بارگذاری ...ویدیو

04 تير 1397

غذای مغز بسیاری از ما احتمالا کمتر به اهمیت غذاهایی که می خوریم در افزایش کارایی ذهن و حافظه مان توجه می کنیم، اما جالب است بدانید که با تغذیه مناسب می توانیم عملکرد مغز خود را افزایش داده و ظرفیتهوشی و حافظه خود را بهبود ببخشیم. روش های زیر و استفاده از مواد غذایی که در ادامه مطلب می آید، به افزایش کارایی مغز و حافظه ما کمک شایانی می کند؛ 1- در طول روز آب فراوان بنوشید. 2- جهت اکسیژن رسانی به مغزتان ورزش کنید. 3- ویتـامین ها و مواد معدنی در رشد و عملکرد صحیح مغزبسـیار حــائز اهمیت می باشند. در این میان ویتامین های B کمـپـلــکس،A ،C ،E و مـواد مـعـدنی سدیم، پـتـاسیم،مـنــیزیم، منگنز، آهن، کلسیم و روی از اهمیت بیشتریبرخوار می باشند. 4- به منظور افزایش هوشیاری ذهنی خود از ماست کم چرب و شیر بدون چربی استفاده کنید. 5- کافئین در شکلات، نوشابه های معمولی، چای و قهوه موجود می باشد. کافئین سبب افزایش تمرکز، تسریع واکنش ها و روند اندیشیدن می گردد. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. نوشیدن دو فنجان قهوه در روز کافی می باشد. مصرف بیش از 2 فنجان در عملکرد مغز تاثیری نخواهد داشت. 6- توت فرنگی مصرف کنید. 7- از مواد غذایی حاوی لسیتین (LECITHIN) مصرف کنید. لسیتین فسفو لیپیدی است که در عملکرد صحیح مغز نقش دارد. لسیتین در تخم مرغ، لبنیات و گوشت موجود می باشد. 8- در مصرف گلوکز (قند) توازن برقرار سازید. منبع اصلی انرژی مغز از گلوکز می باشد. نواسانات شدید گلوکز در خون می تواند منجر به سرگیجه، تشنج و غش گردد. سعی کنید کربوهیدرات ها را عصر هنگام مصرف کنید تا شب راحت به خواب روید. 9- از آنجایی که ` مغز از چربی تشکیل شده است بنابراین مصرف اسیدهای چرب همچون امگا 3 (OMEGA 3) در عملکرد بهینه مغز نقش حیاتی دارد. امگا 3 در ماهی به وفور یافت می شود. فقدان امگا 3 موجب کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت حافظه و افسردگی می گردد. 10- پروتئین ها را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا در عملکرد صحیح نورونهای مغز حیاتی میباشند. 11- اندیشیدن یک فرایندی زیست شیمی می باشد. برای آنکه سلول های مغزی قادر باشند با یکدیگر ارتباط برقرار سازند نیاز به انتقال دهنده های عصبی و یا همان نورو ترنسمیترها دارند. این انتقال دهنده های عصبی به عنوان حامل، پیام یک نورون را به نورون دیگر منتقل میکنند. انتقال دهنده های عصبی از اسیدهای آمینه تشکیل یافته اند. مهمترین انتقال دهندگان عصبی سیستم عصبی استیل کولین، دوپامین و سروتونین نام دارند. بنابراین وجود این مواد در عملکرد مغز شما بسیار حیاتی می باشند. زرده تخم مرغ، بادام زمینی، جگر، گوشت، ماهی، شیر، پنیر و سبزیجات غنی از استیل کولین می باشند. پروتئین های گوشت، شیر، سویا، ماهی و آجیل نیز غنی از دوپامین می باشند. کربوهیدرات های سیب زمینی، ماکارونی، نان و غلات نیز غنی از سروتونین می باشند.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

آموزش حد و پیوستگی
آموزش حد و پیوستگی
مدت ويدئو : 10:16
بازدید : 4350
فیلتر قلیایی
فیلتر قلیایی
مدت ويدئو : 02:49
بازدید : 361
ساخت ساز کلارینت
ساخت ساز کلارینت
مدت ويدئو : 05:08
بازدید : 637
آموزش طراحی  شیر
آموزش طراحی شیر
مدت ويدئو : 05:03
بازدید : 259
تگرگ
تگرگ
مدت ويدئو : 04:49
بازدید : 2342
همه ...
مدیریت درست صحنه تصادف در جاده ها
مدیریت درست صحنه تصادف در جاده ها
مدت پادکست : 1:10
بازدید : 200
شناخت نمک دریا
شناخت نمک دریا
مدت پادکست : 3:28
بازدید : 1168
رشته مهندسی شیمی
رشته مهندسی شیمی
مدت پادکست : 2:18
بازدید : 485
نشانه رده بندی کتاب
نشانه رده بندی کتاب
مدت پادکست : 1:45
بازدید : 684
رادیکال های آزاد
رادیکال های آزاد
مدت پادکست : 1:36
بازدید : 325
همه ...
آشیانه زر
آشیانه زر
تعداد تصوير : 9
بازدید : 612
زمرد
زمرد
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1299
دریفت چیست؟
دریفت چیست؟
تعداد تصوير : 16
بازدید : 1184
موشک هرمز
موشک هرمز
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1608
سنگ‌پا
سنگ‌پا
تعداد تصوير : 12
بازدید : 642
همه ...