غذای مغز

در حال بارگذاری ...ویدیو

04 تير 1397

غذای مغز بسیاری از ما احتمالا کمتر به اهمیت غذاهایی که می خوریم در افزایش کارایی ذهن و حافظه مان توجه می کنیم، اما جالب است بدانید که با تغذیه مناسب می توانیم عملکرد مغز خود را افزایش داده و ظرفیتهوشی و حافظه خود را بهبود ببخشیم. روش های زیر و استفاده از مواد غذایی که در ادامه مطلب می آید، به افزایش کارایی مغز و حافظه ما کمک شایانی می کند؛ 1- در طول روز آب فراوان بنوشید. 2- جهت اکسیژن رسانی به مغزتان ورزش کنید. 3- ویتـامین ها و مواد معدنی در رشد و عملکرد صحیح مغزبسـیار حــائز اهمیت می باشند. در این میان ویتامین های B کمـپـلــکس،A ،C ،E و مـواد مـعـدنی سدیم، پـتـاسیم،مـنــیزیم، منگنز، آهن، کلسیم و روی از اهمیت بیشتریبرخوار می باشند. 4- به منظور افزایش هوشیاری ذهنی خود از ماست کم چرب و شیر بدون چربی استفاده کنید. 5- کافئین در شکلات، نوشابه های معمولی، چای و قهوه موجود می باشد. کافئین سبب افزایش تمرکز، تسریع واکنش ها و روند اندیشیدن می گردد. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. نوشیدن دو فنجان قهوه در روز کافی می باشد. مصرف بیش از 2 فنجان در عملکرد مغز تاثیری نخواهد داشت. 6- توت فرنگی مصرف کنید. 7- از مواد غذایی حاوی لسیتین (LECITHIN) مصرف کنید. لسیتین فسفو لیپیدی است که در عملکرد صحیح مغز نقش دارد. لسیتین در تخم مرغ، لبنیات و گوشت موجود می باشد. 8- در مصرف گلوکز (قند) توازن برقرار سازید. منبع اصلی انرژی مغز از گلوکز می باشد. نواسانات شدید گلوکز در خون می تواند منجر به سرگیجه، تشنج و غش گردد. سعی کنید کربوهیدرات ها را عصر هنگام مصرف کنید تا شب راحت به خواب روید. 9- از آنجایی که ` مغز از چربی تشکیل شده است بنابراین مصرف اسیدهای چرب همچون امگا 3 (OMEGA 3) در عملکرد بهینه مغز نقش حیاتی دارد. امگا 3 در ماهی به وفور یافت می شود. فقدان امگا 3 موجب کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت حافظه و افسردگی می گردد. 10- پروتئین ها را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا در عملکرد صحیح نورونهای مغز حیاتی میباشند. 11- اندیشیدن یک فرایندی زیست شیمی می باشد. برای آنکه سلول های مغزی قادر باشند با یکدیگر ارتباط برقرار سازند نیاز به انتقال دهنده های عصبی و یا همان نورو ترنسمیترها دارند. این انتقال دهنده های عصبی به عنوان حامل، پیام یک نورون را به نورون دیگر منتقل میکنند. انتقال دهنده های عصبی از اسیدهای آمینه تشکیل یافته اند. مهمترین انتقال دهندگان عصبی سیستم عصبی استیل کولین، دوپامین و سروتونین نام دارند. بنابراین وجود این مواد در عملکرد مغز شما بسیار حیاتی می باشند. زرده تخم مرغ، بادام زمینی، جگر، گوشت، ماهی، شیر، پنیر و سبزیجات غنی از استیل کولین می باشند. پروتئین های گوشت، شیر، سویا، ماهی و آجیل نیز غنی از دوپامین می باشند. کربوهیدرات های سیب زمینی، ماکارونی، نان و غلات نیز غنی از سروتونین می باشند.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

سرویس سیستم خنک کننده خودرو
سرویس سیستم خنک کننده خودرو
مدت ويدئو : 4:34
بازدید : 192
آموزش کاردستی قلاب ماهیگیری
آموزش کاردستی قلاب ماهیگیری
مدت ويدئو : 4:35
بازدید : 560
ذهن ناخودآگاه
ذهن ناخودآگاه
مدت ويدئو : 2:38
بازدید : 70
خواص درمانی اسپند
خواص درمانی اسپند
مدت ويدئو : 04:15
بازدید : 1164
ساز نی
ساز نی
مدت ويدئو : 5:03
بازدید : 248
همه ...
جلد یا رویه کتاب
جلد یا رویه کتاب
مدت پادکست : 1:06
بازدید : 726
مهارت خود آگاهی
مهارت خود آگاهی
مدت پادکست : 2:02
بازدید : 1391
کتاب صد پند
کتاب صد پند
مدت پادکست : 2:16
بازدید : 669
خواص دارویی روغن شتر مرغ
خواص دارویی روغن شتر مرغ
مدت پادکست : 3:27
بازدید : 1686
سر عنوان موضوع
سر عنوان موضوع
مدت پادکست : 1:54
بازدید : 686
همه ...
طلای سولفید بالای چوران
طلای سولفید بالای چوران
تعداد تصوير : 9
بازدید : 701
تفکر خلاقانه
تفکر خلاقانه
تعداد تصوير : 2
بازدید : 1226
آهن و منگنز ویدر
آهن و منگنز ویدر
تعداد تصوير : 9
بازدید : 738
سنگ فیروزه
سنگ فیروزه
تعداد تصوير : 16
بازدید : 1448
سنگ مرمر
سنگ مرمر
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2440
همه ...