غذای مغز

در حال بارگذاری ...ویدیو

04 تير 1397

غذای مغز بسیاری از ما احتمالا کمتر به اهمیت غذاهایی که می خوریم در افزایش کارایی ذهن و حافظه مان توجه می کنیم، اما جالب است بدانید که با تغذیه مناسب می توانیم عملکرد مغز خود را افزایش داده و ظرفیتهوشی و حافظه خود را بهبود ببخشیم. روش های زیر و استفاده از مواد غذایی که در ادامه مطلب می آید، به افزایش کارایی مغز و حافظه ما کمک شایانی می کند؛ 1- در طول روز آب فراوان بنوشید. 2- جهت اکسیژن رسانی به مغزتان ورزش کنید. 3- ویتـامین ها و مواد معدنی در رشد و عملکرد صحیح مغزبسـیار حــائز اهمیت می باشند. در این میان ویتامین های B کمـپـلــکس،A ،C ،E و مـواد مـعـدنی سدیم، پـتـاسیم،مـنــیزیم، منگنز، آهن، کلسیم و روی از اهمیت بیشتریبرخوار می باشند. 4- به منظور افزایش هوشیاری ذهنی خود از ماست کم چرب و شیر بدون چربی استفاده کنید. 5- کافئین در شکلات، نوشابه های معمولی، چای و قهوه موجود می باشد. کافئین سبب افزایش تمرکز، تسریع واکنش ها و روند اندیشیدن می گردد. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. نوشیدن دو فنجان قهوه در روز کافی می باشد. مصرف بیش از 2 فنجان در عملکرد مغز تاثیری نخواهد داشت. 6- توت فرنگی مصرف کنید. 7- از مواد غذایی حاوی لسیتین (LECITHIN) مصرف کنید. لسیتین فسفو لیپیدی است که در عملکرد صحیح مغز نقش دارد. لسیتین در تخم مرغ، لبنیات و گوشت موجود می باشد. 8- در مصرف گلوکز (قند) توازن برقرار سازید. منبع اصلی انرژی مغز از گلوکز می باشد. نواسانات شدید گلوکز در خون می تواند منجر به سرگیجه، تشنج و غش گردد. سعی کنید کربوهیدرات ها را عصر هنگام مصرف کنید تا شب راحت به خواب روید. 9- از آنجایی که ` مغز از چربی تشکیل شده است بنابراین مصرف اسیدهای چرب همچون امگا 3 (OMEGA 3) در عملکرد بهینه مغز نقش حیاتی دارد. امگا 3 در ماهی به وفور یافت می شود. فقدان امگا 3 موجب کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت حافظه و افسردگی می گردد. 10- پروتئین ها را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا در عملکرد صحیح نورونهای مغز حیاتی میباشند. 11- اندیشیدن یک فرایندی زیست شیمی می باشد. برای آنکه سلول های مغزی قادر باشند با یکدیگر ارتباط برقرار سازند نیاز به انتقال دهنده های عصبی و یا همان نورو ترنسمیترها دارند. این انتقال دهنده های عصبی به عنوان حامل، پیام یک نورون را به نورون دیگر منتقل میکنند. انتقال دهنده های عصبی از اسیدهای آمینه تشکیل یافته اند. مهمترین انتقال دهندگان عصبی سیستم عصبی استیل کولین، دوپامین و سروتونین نام دارند. بنابراین وجود این مواد در عملکرد مغز شما بسیار حیاتی می باشند. زرده تخم مرغ، بادام زمینی، جگر، گوشت، ماهی، شیر، پنیر و سبزیجات غنی از استیل کولین می باشند. پروتئین های گوشت، شیر، سویا، ماهی و آجیل نیز غنی از دوپامین می باشند. کربوهیدرات های سیب زمینی، ماکارونی، نان و غلات نیز غنی از سروتونین می باشند.




يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.

پارچه ابریشم
پارچه ابریشم
مدت ويدئو : 5:07
بازدید : 187
داروهای روان گردان
داروهای روان گردان
مدت ويدئو : 2:47
بازدید : 193
تشخیص قوز پشتی و تمرینات مقدماتی
تشخیص قوز پشتی و تمرینات مقدماتی
مدت ويدئو : 4:49
بازدید : 154
منظومه ی شمسی خانه ی ما در فضا
منظومه ی شمسی خانه ی ما در فضا
مدت ويدئو : 5:56
بازدید : 38
فرآیند رسیدگی به شکایات در بیمارستان
فرآیند رسیدگی به شکایات در بیمارستان
مدت ويدئو : 03:13
بازدید : 615
همه ...
پیشینه اصفهان
پیشینه اصفهان
مدت پادکست : 4:22
بازدید : 845
گیاه معرف جهانی طلا
گیاه معرف جهانی طلا
مدت پادکست : 3:29
بازدید : 313
چرخ خیاطی
چرخ خیاطی
مدت پادکست : 5:13
بازدید : 695
رفتار مناسب با کودکان
رفتار مناسب با کودکان
مدت پادکست : 4:48
بازدید : 1132
برای رفع سفیدی روی زبان چه کنیم؟
برای رفع سفیدی روی زبان چه کنیم؟
مدت پادکست : 2:46
بازدید : 86
همه ...
باریت ارقده
باریت ارقده
تعداد تصوير : 9
بازدید : 546
مس خانسرخ
مس خانسرخ
تعداد تصوير : 9
بازدید : 378
تخم گذاری لاک پشت‌ها
تخم گذاری لاک پشت‌ها
تعداد تصوير : 20
بازدید : 454
اولین کامپیوتر در ایران
اولین کامپیوتر در ایران
تعداد تصوير : 2
بازدید : 1027
سنگ سماک
سنگ سماک
تعداد تصوير : 16
بازدید : 1194
همه ...