فعالیت بدنی

در حال بارگذاری ...پادکست
4.1

17 آبان 1395

بهبود فرم فیزیکی فرد افزایش قدرت عضلانی، افزایش انعطاف پذیری بدنی، کمک به حفظ تعادل، افزایش ظرفیت قلبی تنفسی، بهبود دردهای پشت کمر و گردن، حفظ قوام عضلات علی رغم افزایش سن و کمک به استقلال فردی در آن دوران. بهبود شرایط روحی فرد بهبود کیفیت زندگی و روابط اجتماعی، کاهش میزان خستگی پذیری، کاهش اضطراب و افسردگی، بهبود کیفیت خواب در اثر شلی بیشتر عضلات و تمدد اعصاب، تقویت مقابله با استرس ها. آن چه توصیه می شود، پیاده روی با شدت متوسط و به مدت 30 دقیقه می باشد که برای اغلب مردم عملی و در هر جا و در هر سنی قابل انجام است. این نوع پیاده روی سریع تر از یک پرسه زدن ساده در خیابان ها و کمی خفیف تر از حالتی است که فرد را به نفس نفس زدن بیندازد؛ به طوری که فرد حین حرکت قادر است با فرد مجاور خود صحبت کند. سرعت حرکت در این حالت در یک فرد معمولی و متوسط حدود 4 تا 6 کیلومتر در ساعت است که با احتساب مدت زمان 30 دقیقه، کل مسافت طی شده حدود 2 تا 3 کیلومتر خواهد شد. اگر به دلایلی امکان انجام فعالیت بدنی به شیوه فوق (روزانه نیم ساعت) وجود نداشته باشد می توان آن را به دو قسمت 15 دقیقه ای و یا سه قسمت 10 دقیقه ای در طول روز تقسیم کرد. در هر صورت وجود نظم و پایداری در فعالیت های بدنی مثلا 30 دقیقه پیاده روی تند در تمام روزهای هفته، یک اصل در حصول کامل سلامتی محسوب می شود. ممکن است به دلایل مختلف فردی تصمیم بگیرد به جای 30 دقیقه روزانه، 210 دقیقه در روز مشخصی از هفته مثلا جمعه ها فعالیت بدنی توصیه شده را انجام دهد؛ این انتخاب گرچه بد نیست ولی تاثیر و فواید روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط مثل پیاده روی تند و یا 45 دقیقه فعالیت بدنی ضعیف مثل پیاده روی آرام یا والیبال و یا 20 دقیقه فعالیت بدنی شدید مانند فوتبال یا پیاده روی در سر بالایی را نخواهد داشت. این بستگی به تصمیم فرد دارد که کدام یک را انتخاب کند. چند توصیه عملی: یک فرد ممکن است: سال ها فعالیت بدنی نداشته باشد. همیشه پُر استرس بوده و از این موضوع دلسرد و مایوس باشد. با کمترین فعالیت خسته شود. حس و تمایل واقعی برای انجام فعالیت فیزیکی نداشته باشد. حس کند پیرتر از آن است که به فعالیت بدنی بپردازد(در ادامه به فعالیت بدنی در سنین بالا نیز اشاره خواهد شد). به دلیل اضافه وزن قادر به انجام فعالیت نباشد. به دلیل کار، فعالیت های حرفه ای و خانوادگی، وقت کافی برای انجام فعالیت بدنی نداشته باشد. توصیه می شود: 1- از هر فرصتی برای انجام فعالیت بدنی استفاده کنید و اگر وقت نداشتید روزانه 30 دقیقه ورزش کنید، به هر میزان که می توانید، آن را انجام دهید. 2- برای خرید مایحتاج روزمره و هنگام رفتن به خانه یا محل کار مسیر را پیاده طی کنید. 3- چنان چه لازم است از اتوبوس یا مترو و... برای رفتن به منزل یا محل کار استفاده شود، از یک ایستاده دورتر برای پیاده یا سوار شدن و رسیدن به مقصد استفاده نمایید. 4- در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی آن را در فاصله معینی از محل کار، پارک کرده و باقی راه را پیاده طی کنید. 5- در صورتی که منع پزشکی وجود نداشته باشد، حتی الامکان از پله به جای آسانسور یا پله برقی برای بالا و پایین رفتن استفاده نمایید. 6- از نشستن های طولانی، به خصوص در محل کار و یا در حین تماشای تلویزیون خودداری کنید. 7- اگر باغ یا باغچه ای در اختیار دارید، زمان بیشتری را در آن صرف کنید. 8- اگر مجبور هستید بچه ها را به مدرسه ببرید، حتی الامکان این کار را پیاده انجام دهید. 9- در صورت ضعف جسمی، از 5 تا 10 دقیقه در هر روز شروع کرده و آن را به تدریج افزایش دهید. 10- تعداد قدم های روزانه را تدریجا افزایش دهید(هر روز یک قدم بیشتر از روز قبل)، ولی برای رسیدن به زمان " 30 دقیقه در روز " عجله نکنید، رعایت نظم در این فعالیت بسیار مهم است. 11- با دوستانی که فعالیت و جنب و جوش بیشتری دارند، همراه شوید. 12- بردن بچه ها به پارک نیز مناسب است، ولی به جای نشستن روی صندلی، در اطراف فضای بازی آن ها قدم بزنید.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
دلیل علمی پیری
دلیل علمی پیری
مدت ويدئو : 4:10
بازدید : 202
سرویس کردن کولرهای آبی
سرویس کردن کولرهای آبی
مدت ويدئو : 01:57
بازدید : 9447
سیستم خنک کننده ماشین
سیستم خنک کننده ماشین
مدت ويدئو : 04:11
بازدید : 2846
پیامدهای خواب بیش از حد
پیامدهای خواب بیش از حد
مدت ويدئو : 3:55
بازدید : 170
خواص درمانی خار مریم
خواص درمانی خار مریم
مدت ويدئو : 01:53
بازدید : 1867
همه ...
بهداشت کار قالی بافی
بهداشت کار قالی بافی
مدت پادکست : 3:02
بازدید : 2069
دراگون فروت
دراگون فروت
مدت پادکست : 4:45
بازدید : 126
آینده عکاسی
آینده عکاسی
مدت پادکست : 2:40
بازدید : 299
خواص گیاه چوبک
خواص گیاه چوبک
مدت پادکست : 2:10
بازدید : 336
اختلال میسوفونیا چیست؟
اختلال میسوفونیا چیست؟
مدت پادکست : 2:28
بازدید : 261
همه ...
اولین موبایل در ایران
اولین موبایل در ایران
تعداد تصوير : 1
بازدید : 1840
تخم گذاری لاک پشت‌ها
تخم گذاری لاک پشت‌ها
تعداد تصوير : 20
بازدید : 621
سنگ خارا
سنگ خارا
تعداد تصوير : 16
بازدید : 4419
دوغ شتر ترکمن
دوغ شتر ترکمن
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1839
تاریخچه صنعت  نفت ایران
تاریخچه صنعت نفت ایران
تعداد تصوير : 16
بازدید : 267
همه ...