فعالیت بدنی

در حال بارگذاری ...پادکست
2.1

17 آبان 1395

بهبود فرم فیزیکی فرد افزایش قدرت عضلانی، افزایش انعطاف پذیری بدنی، کمک به حفظ تعادل، افزایش ظرفیت قلبی تنفسی، بهبود دردهای پشت کمر و گردن، حفظ قوام عضلات علی رغم افزایش سن و کمک به استقلال فردی در آن دوران. بهبود شرایط روحی فرد بهبود کیفیت زندگی و روابط اجتماعی، کاهش میزان خستگی پذیری، کاهش اضطراب و افسردگی، بهبود کیفیت خواب در اثر شلی بیشتر عضلات و تمدد اعصاب، تقویت مقابله با استرس ها. آن چه توصیه می شود، پیاده روی با شدت متوسط و به مدت 30 دقیقه می باشد که برای اغلب مردم عملی و در هر جا و در هر سنی قابل انجام است. این نوع پیاده روی سریع تر از یک پرسه زدن ساده در خیابان ها و کمی خفیف تر از حالتی است که فرد را به نفس نفس زدن بیندازد؛ به طوری که فرد حین حرکت قادر است با فرد مجاور خود صحبت کند. سرعت حرکت در این حالت در یک فرد معمولی و متوسط حدود 4 تا 6 کیلومتر در ساعت است که با احتساب مدت زمان 30 دقیقه، کل مسافت طی شده حدود 2 تا 3 کیلومتر خواهد شد. اگر به دلایلی امکان انجام فعالیت بدنی به شیوه فوق (روزانه نیم ساعت) وجود نداشته باشد می توان آن را به دو قسمت 15 دقیقه ای و یا سه قسمت 10 دقیقه ای در طول روز تقسیم کرد. در هر صورت وجود نظم و پایداری در فعالیت های بدنی مثلا 30 دقیقه پیاده روی تند در تمام روزهای هفته، یک اصل در حصول کامل سلامتی محسوب می شود. ممکن است به دلایل مختلف فردی تصمیم بگیرد به جای 30 دقیقه روزانه، 210 دقیقه در روز مشخصی از هفته مثلا جمعه ها فعالیت بدنی توصیه شده را انجام دهد؛ این انتخاب گرچه بد نیست ولی تاثیر و فواید روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط مثل پیاده روی تند و یا 45 دقیقه فعالیت بدنی ضعیف مثل پیاده روی آرام یا والیبال و یا 20 دقیقه فعالیت بدنی شدید مانند فوتبال یا پیاده روی در سر بالایی را نخواهد داشت. این بستگی به تصمیم فرد دارد که کدام یک را انتخاب کند. چند توصیه عملی: یک فرد ممکن است: سال ها فعالیت بدنی نداشته باشد. همیشه پُر استرس بوده و از این موضوع دلسرد و مایوس باشد. با کمترین فعالیت خسته شود. حس و تمایل واقعی برای انجام فعالیت فیزیکی نداشته باشد. حس کند پیرتر از آن است که به فعالیت بدنی بپردازد(در ادامه به فعالیت بدنی در سنین بالا نیز اشاره خواهد شد). به دلیل اضافه وزن قادر به انجام فعالیت نباشد. به دلیل کار، فعالیت های حرفه ای و خانوادگی، وقت کافی برای انجام فعالیت بدنی نداشته باشد. توصیه می شود: 1- از هر فرصتی برای انجام فعالیت بدنی استفاده کنید و اگر وقت نداشتید روزانه 30 دقیقه ورزش کنید، به هر میزان که می توانید، آن را انجام دهید. 2- برای خرید مایحتاج روزمره و هنگام رفتن به خانه یا محل کار مسیر را پیاده طی کنید. 3- چنان چه لازم است از اتوبوس یا مترو و... برای رفتن به منزل یا محل کار استفاده شود، از یک ایستاده دورتر برای پیاده یا سوار شدن و رسیدن به مقصد استفاده نمایید. 4- در صورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی آن را در فاصله معینی از محل کار، پارک کرده و باقی راه را پیاده طی کنید. 5- در صورتی که منع پزشکی وجود نداشته باشد، حتی الامکان از پله به جای آسانسور یا پله برقی برای بالا و پایین رفتن استفاده نمایید. 6- از نشستن های طولانی، به خصوص در محل کار و یا در حین تماشای تلویزیون خودداری کنید. 7- اگر باغ یا باغچه ای در اختیار دارید، زمان بیشتری را در آن صرف کنید. 8- اگر مجبور هستید بچه ها را به مدرسه ببرید، حتی الامکان این کار را پیاده انجام دهید. 9- در صورت ضعف جسمی، از 5 تا 10 دقیقه در هر روز شروع کرده و آن را به تدریج افزایش دهید. 10- تعداد قدم های روزانه را تدریجا افزایش دهید(هر روز یک قدم بیشتر از روز قبل)، ولی برای رسیدن به زمان " 30 دقیقه در روز " عجله نکنید، رعایت نظم در این فعالیت بسیار مهم است. 11- با دوستانی که فعالیت و جنب و جوش بیشتری دارند، همراه شوید. 12- بردن بچه ها به پارک نیز مناسب است، ولی به جای نشستن روی صندلی، در اطراف فضای بازی آن ها قدم بزنید.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
حمل آغوشی مصدوم
حمل آغوشی مصدوم
مدت ويدئو : 02:14
بازدید : 900
آیا ترس برادر مرگه؟
آیا ترس برادر مرگه؟
مدت ويدئو : 2:25
بازدید : 252
فروش مازاد هواپیمایی
فروش مازاد هواپیمایی
مدت ويدئو : 4:47
بازدید : 222
سازکرنا
سازکرنا
مدت ويدئو : 1:12
بازدید : 436
همه ...
در مورد رنگ طلا چه می دانید؟
در مورد رنگ طلا چه می دانید؟
مدت پادکست : 3:46
بازدید : 926
خوراکیهای مناسب فصل پاییز
خوراکیهای مناسب فصل پاییز
مدت پادکست : 3:44
بازدید : 67
ساعت آب گرم یا صحت آب گرم
ساعت آب گرم یا صحت آب گرم
مدت پادکست : 1:01
بازدید : 69
روشی برای ترک سیگار
روشی برای ترک سیگار
مدت پادکست : 0:53
بازدید : 931
همه ...
باریت ارقده
باریت ارقده
تعداد تصوير : 9
بازدید : 936
مه
مه
تعداد تصوير : 20
بازدید : 1218
ابر استراتوس
ابر استراتوس
تعداد تصوير : 20
بازدید : 4533
پرورش بلدرچین
پرورش بلدرچین
تعداد تصوير : 12
بازدید : 4905
آهن نواری (BIF) نیاز
آهن نواری (BIF) نیاز
تعداد تصوير : 9
بازدید : 1122
همه ...