بیننده گرامی، شما هم می توانید عکس ها و آثار صوتی و تصویری مورد علاقه خود را در نگاه به اشتراک بگذارید. لطفا از اینجا
(http://negahmedia.ir/member)
شروع کنید
ورود

هفته یازدهم بارداری

بازدید : 965
12 مرداد 1393
100 / -0.7
 

در این مرحله از تکامل سر جنین حدودا نصف اندازه بدن جنین است این کاملا طبیعی است. نا خن هایش شروع به رشد می کند و عنبیه او نیز تکامل می یابد و شما می توانید با مراجعه به پزشک ضربان قلب جنین خود را بشنوید. در این هفته مراقب چه چیزهایی باشید درد یک طرفه شکم که هنوز رفع نشده است نشانه احتمالی یک کیست تخمدانی یا حاملگی نابجا می باشد. شما باید پزشکتان را از لکه بینی با خبر کنید،به دلیل این که احتمال سقط ،حاملگی نابجا یا تخم باروری که قدرت رشد ندارد،بالا می رود.لازم نیست وحشت زده شوید چرا که لکه بینی می تواند نتیجه طبیعی نزدیکی،قرارگرفتن جفت در پایین یا از دست رفتن یک قل باشد که سندرم قل مرده نامیده می شود. علت درد پشت،کرامپ رحمی تا سقط متغیراست،همچنین می تواند نشانه ای از عفونت یا افتادگی وکشیدگی رحم باشد.درد شدید یا دردی که کاهش نمی یابد را به مامایا پزشک خود گزارش دهید. اگر علایم بارداری مثل درد سینه ها،تهوع و استفراغ و حساسیت به بو را داشتید و به ناگهان محو شده اند،باید به پزشک یا ماما گزارش دهید اگر استفراغ بیش از حد و طولانی داشته باشید،این شرایط را به درستی به پزشک خود گزارش دهید. همین که سه ماهه اول را کامل می کنید،باید متوجه تغییرات ظاهری ملموس تر در شکم شوید.حالا رحم شما آماده بزرگ شدن و بیرون آمدن از لگن و وارد شدن به حفره شکمی است .ممکن است همچنان علایم بارداری را داشته باشید مقاومت کنید چون پایان سه ماهه اول ارمغان بهبود نسبتا" کاملی برای بیشتر مادران است. در دوران بارداری از مصرف موادی مانند،گوشت و ماهی خام و نیم پز/سبزیجات شسته نشده/پنیرهای غیر پاستوریزه و الکل که برای جنین مضر است پرهیز کنید از مصرف ماهی بیش از 350 گرم در هفته و غذاهایی که به آن آلرژی دارید و برایتان محرک هستند پرهیز کنید. سعی کنید کارهایی که شما را دچار استرس می کنند حذف کنید.همچنین می توانید تکنیک های تن آرامی و چگونگی مقابله و سازگاری با استرس در زندگی روزمره را فراگیرید .اما ساده ترین روش تن آرامی شماردن عدد یک تا ده است. راههای دیگر مقابله با استرس این است که یک نفس عمیق از راه بینی بکشید و باز دم را از راه دهان به آهستگی بیرون دهید.این کار را ده بار انجام دهید. بعضی خانم ها احساس میکنندکه بستن چشمانشان حس تن آرامی را بیشتر میکند،در حالی که بعضی دوست دارند یک منظره لذت بخش را تماشا کنند یا یک خاطره شاد و آرام بخش را به یاد بیاورند. لازم به ذکر است کلاسهای آموزشی در یادگیری تکنیکهای تن آرامی به شما کمک می کند. خوراکی ها و آثار آن بر جنین از دیدگاه احادیث انجیر یکی از میوه هایی است که نام آن درقرآن کریم آمده و به آن قسم خورده شده است.در دوران بارداری انجیر تازه یا خشک بخورید زیرا بواسیر را بر طرف مینماید و از قولنج جلوگیری میکند از امام رضا(ع)نقل شده است که انجیر بوی دهان را از بین میبرد، استخوان را محکم می کند،مو را میریاند و بیماری رانیز بر طرف میکند. در این هفته همسرتان را درگیر مسایل بارداری کنید.از او بخواهید شما را در ویزیت بارداری همراهی کند.در کلاس های آموزش بارداری با یکدیگر شرکت کنید.کتاب های بارداری را با هم مطالعه کنید و در مورد محل زایمانتان با همدیگر تصمیم بگیرید .

مجموعه : کودک، زن و خانواده/دانستنی های بارداری
ارسال کننده: استان مرکزی
کلمات کليدي :
يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
ویدئو (47)
اقدامات دوران بارداری
اقدامات دوران بارداری
مدت ويدئو : 2:09
بازديد : 25
علائم هشدار در بارداری
علائم هشدار در بارداری
مدت ويدئو : 05:12
بازديد : 4159
مصرف دارو در دوران بارداری
مصرف دارو در دوران بارداری
مدت ويدئو : 02:33
بازديد : 1446
تولد طبیعی
تولد طبیعی
مدت ويدئو : 02:49
بازديد : 1327
فشار خون بارداری
فشار خون بارداری
مدت ويدئو : 3:26
بازديد : 68
پادکست (89)
آکنه در دوران بارداری
آکنه در دوران بارداری
مدت پادکست : 5:22
بازدید : 987
هفته بیست و هشتم بارداری
هفته بیست و هشتم بارداری
مدت پادکست : 5:29
بازدید : 1323
هفته سی و پنجم بارداری
هفته سی و پنجم بارداری
مدت پادکست : 5:50
بازدید : 3431
هفته دوم بارداری
هفته دوم بارداری
مدت پادکست : 5:34
بازدید : 2678
طولانی شدن روند زایمان
طولانی شدن روند زایمان
مدت پادکست : 9:32
بازدید : 678
عکس (2)
تولد نوزاد توسط درمان ناباروری
تولد نوزاد توسط درمان ناباروری
تعداد تصوير : 12
بازدید : 3491
تولد
تولد
تعداد تصوير : 14
بازدید : 3486

.استفاده از مطالب اين سايت تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد
© All rights reserved by negahmedia.ir
Email : negah@irib.ir