فعالیت های فیزیکی و کرونا

در حال بارگذاری ...پادکست

30 ارديبهشت 1399

گرچه مهار ویروس در سریع ترین زمان ممکن اولویت اصلی سلامت عمومی است، دستورالعمل های بهداشت همگانی برای عموم مردم درباره آنچه می توانند یا باید از نظر حفظ ورزش روزمره یا فعالیت بدنی روتین خود انجام دهند، اندک است. ماندن در خانه اگر چه یک اقدام مطمئن است، اما ممکن است عواقب منفی ناخواسته ای داشته باشد؛ چرا که چنین تلاش هایی برای جلوگیری از انتقال ویروس از انسان به انسان ممکن است همراه با کاهش سطح فعالیت بدنی و افزایش رفتارهای کم تحرکی مانند زیاد نشستن، دراز کشیدن و لم دادن موقع تماشای تلوزیون و استفاده از تلفن همراه باشد. کاهش فعالیت بدنی منظم و به تبع آن کاهش مصرف انرژی ممکن است به افزایش خطر وخیم شدن احتمالی وضعیت سلامتی مزمن منجر شود. بنابراین، یک دلیل بهداشتی قوی برای ادامه فعالیت بدنی در خانه به منظور سالم ماندن و حفظ عملکرد سیستم ایمنی در شرایط نامناسب فعلی وجود دارد. ورزش در خانه با استفاده از انواع تمرینات ایمن، ساده و قابل اجرا هم برای جلوگیری از کرونا ویروس موجود در هوا و هم حفظ آمادگی جسمانی و تناسب اندام راهکار مناسبی است. تمریناتی که در خانه به راحتی امکان پذیر است می تواند شامل تمرینات تقویتی، فعالیت هایی برای حفظ تعادل و کنترل، تمرینات کششی یا ترکیبی از این موارد باشد، اما تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود. نمونه هایی از فعالیت های ورزشی خانگی شامل: پیاده روی در خانه بلند کردن و حمل مواد غذایی بالا رفتن از پله ها نشست و برخاست با استفاده از یک صندلی و یا پله اسکوات با استفاده از صندلی درازنشست لانگ به صورت متناوب و حرکت شنای سوئدی علاوه بر این، تای چی چوان، تمرینات چیگونگ و یوگا بایستی مورد توجه قرار گیرند، زیرا این ورزش ها به تجهیزات خاصی نیاز ندارند و فضای کمی لازم است تا در هر زمان بتوان آن ها را انجام داد. استفاده از ویدئوهای ورزشی، تلویزیون و فناوری های تلفن همراه که بر تشویق و انجام فعالیت بدنی از طریق اینترنت تمرکز دارند، از سایر راهکارهای مناسب برای حفظ عملکرد جسمی و سلامت روان در این دوره بحرانی به شمار می روند. اقدامات رسمی که باعث محدودیت فعالیت های افراد در حین بروز بحران کرونا ویروس شده است، لزوماً به این معنا نیست که فعالیت ورزشی افراد محدود شده و یا به طور کامل حذف شود، چرا که نشان داده شده است ورزش دارای فواید سلامتی روشنی برای افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری های مختلف می باشد. بنابراین، هدف باید انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت ورزشی متوسط به صورت روزانه و یا حداقل 20 دقیقه فعالیت ورزشی شدید به صورت یک روز در میان باشد. اما ایده­آل ترین حالت، ترکیبی از هر دو شدت از فعالیت های ورزشی به علاوه انجام منظم تمرینات تقویت کننده است. با این حال، کودکان، افراد مسن و کسانی که قبلاً علائم یک بیماری را تجربه کرده و یا مستعد ابتلا به بیماری مزمن قلبی عروقی یا ریوی هستند، باید از متخصصین در مورد انجام دادن و یا ندادن ورزش و فعالیت بدنی، مشاوره بگیرند. در نهایت می توان چنین گفت که با توجه به نگرانی های مربوط به گسترش روز افزون کرونا ویروس جدید در سطح جهان، ضروری است که از کنترل بیماری و اقدامات احتیاطی پیروی شود. اقامت در خانه یک گام اساسی در ایمنی است که می تواند شیوع گسترده این ویروس را محدود سازد، اما ماندن طولانی مدت در خانه می تواند باعث افزایش رفتارهایی شود که منجر به عدم فعالیت و تحرک گردیده و به شیوع اضطراب و افسردگی کمک کند و به نوبه خود اثر منفی بر بهداشت عمومی و وضعیت سلامت روان افراد داشته باشد. بنابراین، حفظ فعالیت بدنی و ورزشی منظم در محیط ایمن خانه یک استراتژی مهم برای زندگی سالم در طول بحران کرونا ویروس جدید می تواند باشد.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
ورزش سپک تاکرا
ورزش سپک تاکرا
مدت ويدئو : 01:13
بازدید : 762
تمرینات بدنی
تمرینات بدنی
مدت ويدئو : 2:28
بازدید : 369
برف انبار
برف انبار
مدت ويدئو : 04:14
بازدید : 1839
میاندار
میاندار
مدت ويدئو : 05:17
بازدید : 951
پرواز با پاراگلایدر
پرواز با پاراگلایدر
مدت ويدئو : 02:13
بازدید : 1259
همه ...
تاریخچه سوارکاری
تاریخچه سوارکاری
مدت پادکست : 2:43
بازدید : 756
فواید حرکات کششی
فواید حرکات کششی
مدت پادکست : 1:06
بازدید : 379
فواید ورزش دوچرخه سواری
فواید ورزش دوچرخه سواری
مدت پادکست : 2:01
بازدید : 504
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز
مدت پادکست : 4:44
بازدید : 590
فواید ورزش  شطرنج
فواید ورزش شطرنج
مدت پادکست : 1:46
بازدید : 479
همه ...
روپایی از آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر - همدان
مسابقات جهانی رزم سواره
مسابقات جهانی رزم سواره
تعداد تصوير : 12
بازدید : 232
راگبی
راگبی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 1448
المپیاد ورزشی دختران لارستان
المپیاد ورزشی دختران لارستان
تعداد تصوير : 19
بازدید : 436
مسابقات مینی گلف بانوان
مسابقات مینی گلف بانوان
تعداد تصوير : 16
بازدید : 1727
همه ...