اعتدال در مصرف شیرینی

در حال بارگذاری ...پادکست

16 مرداد 1398

عادت به مصرف بیش از حد شیرینی می تواند منجر به آسیب هایی در سلامت بدن شده و شرایط فرد را به خطر بیاندازد. مضرات پزشکی مواد قندی و شکر بر همگان روشن بوده و مصرف بیش از حد این مواد موجب چاقی، اضافه وزن و فراهم شدن زمینه برای ابتلا به بیماری های مختلفی از قبیل دیابت و امراض قلبی و عروقی خواهد شد. مصرف بیش از حد قند به مدت طولانی می‌تواند طول عمر افراد را ۱۱ تا ۲۰ سال کاهش دهد و این یک واقعیت است. بعلاوه، عوارض زیر از پیامدهای مصرف زیاد قند می‌باشند: دیابت، بیماری قلبی، چاقی، اختلال در مغز، ضعف سیستم ایمنی، افزایش قندخون، پوسیدگی دندان و سوء‌تغذیه خوردن شیرینی عوارض بسیاری دارد و در برخی موارد افراد نمی‌توانند آن را تشخیص دهند، برای مثال اگر افراد معتاد به شیرینی یک روز آن را نخورند، کم‌تحرک خواهند بود و انرژی لازم را نخواهند داشت و گاه حتی دچار تکرر ادرار و تشنگی زیاد می‌شوند و حتی در زمان سیری نیز احساس گرسنگی زیاد می‌کنند.همچنین ورزش روشی مناسب برای غلبه بر وابستگی‌های شدید است و نه تنها موجب سلامت فیزیکی بدن می‌شود، بلکه به لحاظ ذهنی نیز شما را تقویت می‌کند و با ذهن و بدنی قوی، راحت‌ می‌توانید بر هوس خوردن شیرینی‌ها غلبه کنید. بهتر است مقادیر زیادی آب بنوشید و از نوشیدن نوشابه، آبمیوه، نوشابه‌های انرژی‌زا و غیره خودداری کنید که همگی آنها حاوی قند هستند و ولع شما را برای مصرف شیرینی بیشتر می‌کنند. گاه احساس تشنگی و گرسنگی با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند! خواب کافی را فراموش نکنید زیرا مطالعات نشان می‌دهند افرادی که کمتر از شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، بیشتر در معرض ابتلا به مصرف بیش از حد قند قرار دارند. احساس خستگی بیشتر با مصرف قند بیشتر ارتباط مستقیم دارد. همیشه محصولات عاری از قند که کلمه بدون قند روی آن درج شده باشد، خریداری کنید. در هنگام خرید به برچسب مواد غذایی دقت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان از درج کلمه قند و یا شکر بر روی محصول خودداری کرده و نام‌هایی همچون ذرت فروکتوز، سوکروز، دکستروز، مالتوز، لاکتوز و یا ملاس را درج می‌کنند که در واقع تمامی اینها همان محصولات حاوی شکر با نام دیگر هستند. غلبه بر هوس خوردن شیرینی بسیار دشوار است؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه به قند اعتیاد داشته باشید. برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی باید از گام‌های کوچک آغاز کرد و به تدریج از پاداش زندگی سالم در آینده بهره‌مند شد.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
خرید تخم مرغ
خرید تخم مرغ
مدت ويدئو : 2:16
بازدید : 232
خواص و فواید عسل خوردن
خواص و فواید عسل خوردن
مدت ويدئو : 4:18
بازدید : 125
گروه های اصلی مواد غذایی
گروه های اصلی مواد غذایی
مدت ويدئو : 03:21
بازدید : 2320
اثرات مصرف الکل
اثرات مصرف الکل
مدت ويدئو : 02:46
بازدید : 847
مشکلات خانواده بعد از تولد نوزاد
مشکلات خانواده بعد از تولد نوزاد
مدت ويدئو : 3:37
بازدید : 270
همه ...
فریز کردن دانه های روغنی ممنوع
فریز کردن دانه های روغنی ممنوع
مدت پادکست : 1:50
بازدید : 255
قهوه سبز
قهوه سبز
مدت پادکست : 5:22
بازدید : 459
سنجد
سنجد
مدت پادکست : 1:16
بازدید : 1482
غذاهای ارگانیک
غذاهای ارگانیک
مدت پادکست : 5:03
بازدید : 1284
خواص هندوانه
خواص هندوانه
مدت پادکست : 4:02
بازدید : 1231
همه ...
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2624
بستنی قیفی
بستنی قیفی
تعداد تصوير : 1
بازدید : 1802
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2359
نان ساجی
نان ساجی
تعداد تصوير : 4
بازدید : 8694
شیرینی خشک
شیرینی خشک
تعداد تصوير : 4
بازدید : 715
همه ...