لباس مارکدار می‌پوشم پس هستم

در حال بارگذاری ...پادکست
10

02 دي 1397

بروز حالات و واکنش های شدید هیجانی و رفتاری از سوی نوجوان و جوان در این سنین بیش از هر چیز دیگری موجب می شود تا در نظر اطرافیان این حالات ، بد و بحرانی جلوه کند زیرا در دوره نوجوانی به علت تغییر و تحولات درونی که نوجوان در خود احساس می کند ، مانند آتشفشانی است که در درون خود غوغایی دارد و از آنجا که علت این حالات را به خوبی نمی داند سعی می کند این گونه رفتارهای متنوع را به شکلی توجیه کند. برای رسیدن به چنین توجیهاتی نوجوانان و جوانان به چند دسته(از لحاظ نوع واکنش) تقسیم می شوند: از مهمترین نیازها که نوجوان و جوان در خود احساس می کند نیاز به احساس هویت است . یافتن هویت واحد و مشخص این امکان را به آنها می دهد تا بتوانند در سایه آن به شناخت خود برسند لذا یافتن الگو در این دوره بسیار مهم و تاثیر گذار است تا بتوانند در پناه آن قرار گرفته و با قرار دادن خویش به جای آن الگو، خود را به عنوان فردی جدید به دیگران بشناسانند. شناخت خود و درک این نکته که نوجوان بداند که کیست و چیست، باعث ایجاد هویت و شناخت و حفظ تعادل روانی و عاطفی در مقابل فشارهای درونی و بیرونی اش می شود. بیشتر جوانان و نوجوانان این بحران هویت را با کار درونی و متعهدانه، به هدفی در زندگی روی آورند اما عده ای دیگر در یافتن این هویت با اختلال و مشکل مواجه شده و لذا برای ابراز وجود نشان دادن خود، متمسک به ابزارهای مختلفی می شوند. برخی به گروههای بزهکاری می پیوندند. برخی بی هدفی و بی برنامگی را پیشه زندگی خود می کنند و برخی دیگر با نوع پوشش و لباس خود سعی در بیان وجود دارند. پناه جستن به نوع پوشش بیشتر خود را در لباسهای به اصطلاح مارک دار نشان می دهد. لباسهایی که عمدتا ارزش مادی چندانی ندارند اما به واسطه نام شرکتی معتبر و یا شهرت تولید کننده های خارجی، ارزشی چند برابر یافته و متاسفانه نوجوانان و جوانانی که در هویت یابی دچار مشکل هستند برای تهیه و تامین این دسته از لباسها، کفشها، ساعتها و ... حاضرند مبالغ هنگفتی را پرداخته و آن را استفاده کنند. از طرف دیگر به نظر میرسد که در استفاده از این پوششها و لباسها میان نوجوانان و جوانان و همسالان رقابت و چشم وهم چشمی بسیاری وجود دارد و هر کس سعی دارد به طریقی گوی سبقت را از دیگری برباید.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
آب را برای آیندگان حفظ کنیم
آب را برای آیندگان حفظ کنیم
مدت ويدئو : 2:18
بازدید : 254
نام دیگر آب زندگیست
نام دیگر آب زندگیست
مدت ويدئو : 2:41
بازدید : 241
کالای ایرانی
کالای ایرانی
مدت ويدئو : 02:59
بازدید : 329
فروش و تخفیف کالا
فروش و تخفیف کالا
مدت ويدئو : 3:30
بازدید : 239
مصرف آب
مصرف آب
مدت ويدئو : 3:27
بازدید : 236
همه ...
سبک زندگی در روستا
سبک زندگی در روستا
مدت پادکست : 4:10
بازدید : 2338
رفتار والدین با فرزندان
رفتار والدین با فرزندان
مدت پادکست : 5:29
بازدید : 289
مدارا کردن
مدارا کردن
مدت پادکست : 5:09
بازدید : 370
جلوه های همدلی
جلوه های همدلی
مدت پادکست : 2:29
بازدید : 369
قاونین مهم آپارتمان نشینی
قاونین مهم آپارتمان نشینی
مدت پادکست : 2:25
بازدید : 106
همه ...
پیشنهاد هفته برای گردش
پیشنهاد هفته برای گردش
تعداد تصوير : 4
بازدید : 952
پیامدهای کاهش جمعیت
پیامدهای کاهش جمعیت
تعداد تصوير : 16
بازدید : 189
همایش روز غار پاک(غار نخجیر دلیجان)
همایش روز غار پاک(غار نخجیر دلیجان)
تعداد تصوير : 24
بازدید : 3453
جمله های طنز و جالب
جمله های طنز و جالب
تعداد تصوير : 7
بازدید : 7165
افطاری ساده ایرانیان
افطاری ساده ایرانیان
تعداد تصوير : 20
بازدید : 44
همه ...