هشت دلیل بزرگ بودن شکم

در حال بارگذاری ...پادکست

14 مهر 1397

استرس : نگاهی به خودتان در آینه بیندازید! حتما در کنار روزهای سختی که برای خودتان و دیگران به ارمغان می‌آورید ، صاحب شکمی بزرگ هم هستید ، تعجب نکنید ! هورمون‌هایی که در لحظه‌های پراسترس و آشفته زندگی شما بالا و پایین می‌شوند، ظاهر شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند و به کوچک یا بزرگ شدن شکم‌تان منجر می‌شوند. محققان می‌گویند زندگی پراسترس و البته تحمل پایین شما در برابر فشارهای روانی روزمره به بیشتر شدن اندازه دور کمرتان می‌انجامد ، از نظر آنها اگر شما فرد ن اآرامی هستید که تنش‌ها را به سختی پشت سر می‌گذارید و یک فشار کوچک آرامش‌تان را مختل می‌کند باید انتظار این را داشته باشید که شکم‌تان بزرگ‌ شود.سطح هورمون کورتیزل که به هورمون استرس مشهور است را مقصر می‌دانند و می‌گویند با بیشتر شدن فشارهای روانی شما و ضعف‌تان برای مواجهه با آنها، این هورمون در خون‌تان بیشتر می‌شود و نظم توزیع چربی در بدن‌تان هم به هم می‌خورد ، در چنین شرایطی سوخت‌وساز بدن‌تان دچار مشکل می‌شود و دست به دست دادن همه این عوامل باعث می‌شود دور کمر لباس‌های‌تان هر روز برای شما تنگ‌تر شود. پس نه‌تنها به‌خاطر کوچک شدن شکم‌تان، بلکه برای داشتن زندگی بهتر و طولانی‌تر اعصاب‌تان را کنترل کنید و اگر از عهده این کار دشوار برنمی‌آیید از یک روانشناس کمک بگیرید.غذای کم چرب : حتما شنیده‌اید که مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب یکی از دلایل چاقی به‌ویژه چاقی شکمی است اما احتمالا نشنیده‌اید که بیش از اندازه چربی نخوردن هم می‌تواند به چاق شدن شکم شما منجر شود ! محققان می‌گویند کسانی که بیش از اندازه بر نخوردن چربی تاکید می‌کنند صاحب شکم‌هایی چاق و بزرگ می‌شوند.از نظر آنها مصرف چربی‌های مفید هم برای سلامت لازم است و هم برای زیبایی افراد و کسانی که می‌خواهند تناسب اندام‌شان را حفظ کنند باید در رژیم‌شان چربی‌های غیراشباع مثل آووکادو ، روغن زیتون ، دانه‌های روغنی ، مغزها و ... را جا دهند. از طرف دیگر محققان می‌گویند چربی‌ها به جذب بسیاری از مواد غذایی مفید کمک می‌کنند ، برای مثال اگر سالادتان را بدون روغن زیتون یا روغن هسته انگور بخورید فایده زیادی نصیب بدن‌تان نمی‌شود پس صفر و یک نباشید و برای دور کردن خطرات غذاهای چرب از خودتان برای همیشه با چربی‌ها قهر نکنید.خستگی : کم‌خوابی و خسته کردن خود را با فعال بودن و سحرخیزی اشتباه نگیرید ، محققان می‌گویند آدم‌هایی که به اندازه کافی نمی‌خوابند به احتمال زیاد دچار چاقی و به ویژه چاقی شکمی می‌شوند ، یافته‌های آنها حاکی از این است که در بدن افرادی که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول بالاتر است.بالا بودن میزان این هورمون باعث می‌شود فرد به مصرف شکر میل بیشتری داشته باشد و سراغ ریزه‌خواری و گرفتن کالری‌های بیشتر هم برود ، محققان می‌گویند کمتر از 5 ساعت خوابیدن در شب شکم را بزرگ می‌کند اما اگر بین 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز بخوابید میزان این هورمون در بدن‌تان به تعادل می‌رسد و تناسب اندام‌تان حفظ می‌شود. گذشته از این محققان می‌گویند تنها خواب به اندازه نیست که تناسب اندام شما را حفظ می‌کند بلکه سحرخیز بودن هم در این مورد نقش دارد ، پس شب زنده‌دار نباشید و به قیمت خوابیدن در میانه‌روز میزان خواب‌تان را به کمتر از 7 ساعت نرسانید.کمبود پروتئین : مصرف به اندازه پروتئین بدنی زیبا و عضلانی را به شما هدیه می‌کند اما وقتی کمتر از نیاز بدن‌تان پروتئین می‌خورید به احتمال بیشتری اشتهای کاذب پیدا می‌کنید ، پروتئین به شما کمک می‌کند اشتهای را کنترل کنید و به وضعیت هورمون‌ها سر و سامان دهید. محققان می‌گویند خوردن غذاهای پروتئینی باعث می‌شود زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید و کمتر به خوردن میان‌وعده و هله‌هوله تمایل پیدا کنید ، پس سعی کنید در هر وعده غذایی‌تان 20 تا 25 گرم پروتئین بگنجانید تا شکم‌تان هر روز بزرگ‌تر نشود.آب گازدار : شاید سودا یا آب گازدار نوشیدنی پرطرفداری باشد و از آنجا که شکر ندارد خیلی‌ها را به این خیال بیندازد که مصرفش مثل نوشابه پرضرر نیست اما محققان می‌گویند نوشیدن مایعات گازدار نه‌تنها به دندان‌های شما آسیب می‌زند بلکه شکمی بزرگ را هم به شما هدیه می‌کند. محققان می‌گویند کسانی که در هر روز تنها 1 لیوان سودا می‌خورند پنج برابر بیشتر از کسانی که یک بار در هفته سراغ این نوشیدنی می‌روند استعداد چاق شدن را پیدا می‌کنند ، از نظر آنها فرقی نمی‌کند سراغ سوداهای رژیمی بروید یا آنهایی که شیرین و طعم‌دار شده‌اند چرا که مصرف این نوشیدنی در هر حال شما را صاحب بدنی چاق و شکمی بزرگ می‌کند.شام دیر وقت : وقتی که می‌خوابید بسیاری از فعالیت‌های بدن‌تان به حالت تعلیق درمی‌آید که هضم غذا یکی از آن فعالیت‌هاست ، اگر شما عادت دارید شام‌تان را تنها 1 - 2 ساعت قبل از خواب میل کنید احتمالا از چاقی شکمی هم رنج می‌برید چراکه هم به‌خاطر درست هضم نشدن غذای‌تان چاق و دارای شکمی بزرگ شده‌اید و هم به‌خاطر نزدیک بودن زمان خواب و خوراک‌تان به هم به مشکلات مربوط به معده دچار شده‌اید و به همین دلیل ظاهر شکم‌تان برجسته به نظر می‌رسد.کمبود فیبر : مصرف به اندازه فیبر می‌تواند سلامت دستگاه گوارش‌تان را تضمین و از این طریق شکم‌تان را هم کوچک کند ، پژوهشگران معتقدند کسانی که هر روز 10 گرم فیبر می‌خورند (معادل 2 سیب کوچک ، 1 فنجان نخود سبز یا 1/2 فنجان لوبیا چیتی) چربی‌های داخلی بدن‌شان 4 درصد کمتر شده و صاحب شکمی تخت می‌شوند. نیازی به گفتن ندارد بسیاری از سبزی‌های برگ سبز مثل کاهو و هویج سرشار از فیبر هستند و مصرف هر روزه‌شان می‌تواند فعالیت دستگاه گوارش‌شما را تنظیم کند.افسردگی : اگر بی‌دلیل شکم‌ تان بزرگ شده است و حتی رعایت کردن نکات گفته شده هم گره‌ای از مشکل شما باز نکرده بهتر است مشکل‌تان را به جای متخصص گوارش با یک روانپزشک در میان بگذارید. محققان می‌گویند اگر در دوره میانسالی به سر ببرید و به افسردگی دچار شوید صاحب شکمی بزرگ هم می‌شوید ، بررسی‌های آنها نشان می‌دهد احتمال بزرگی شکم‌ در یک دوره زمانی 5 ساله در انهایی که علائم افسردگی را نشان می‌دهند بیشتر است. در این مورد هم مانند بیخوابی پای هورمون کورتیزول در میان است ، کنترل نشدن سطح این هورمون که بالا رفتنش چربی‌های دور شکم و کمر را انباشته می‌کند، باعث می‌شود فرد بدون چاق شدن شکمش بزرگ شود.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
کفش مناسب دوران بارداری
کفش مناسب دوران بارداری
مدت ويدئو : 02:04
بازدید : 329
ساخت ساز کلارینت
ساخت ساز کلارینت
مدت ويدئو : 05:08
بازدید : 656
چهارطاقی
چهارطاقی
مدت ويدئو : 00:59
بازدید : 493
آموزش حد و پیوستگی
آموزش حد و پیوستگی
مدت ويدئو : 10:16
بازدید : 4363
تاریخچه تهیه ماست
تاریخچه تهیه ماست
مدت ويدئو : 2:58
بازدید : 142
همه ...
شرکت گروه ملی صنعتی فولاد
شرکت گروه ملی صنعتی فولاد
مدت پادکست : 4:17
بازدید : 429
مضرات زولبیا و بامیه
مضرات زولبیا و بامیه
مدت پادکست : 2:25
بازدید : 411
نجوم
نجوم
مدت پادکست : 2:18
بازدید : 366
ورزش های غیر هوازی
ورزش های غیر هوازی
مدت پادکست : 1:36
بازدید : 255
هشت دلیل بزرگ بودن شکم
هشت دلیل بزرگ بودن شکم
مدت پادکست : 5:25
بازدید : 49
همه ...
نقشه ایران در طول تاریخ
نقشه ایران در طول تاریخ
تعداد تصوير : 12
بازدید : 766
مس زرندیه
مس زرندیه
تعداد تصوير : 9
بازدید : 427
مروارید
مروارید
تعداد تصوير : 16
بازدید : 5664
داروخانه ای از جنس نگارخانه
داروخانه ای از جنس نگارخانه
تعداد تصوير : 20
بازدید : 893
زمرد
زمرد
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1336
همه ...