خواب عصرانه و این همه فایده

در حال بارگذاری ...پادکست

25 ارديبهشت 1397

چرت بعد از ظهر چه فایده هایی برایمان دارد این نوع خواب روزانه می تواند مضر هم باشد یا خیر؟چه تاثیراتی روی بدنمان میگذارد آیا به چرت روزانه احتیاجی داریم یا خیر؟در این باره توضیحات جامعی برایتان آورده ایم با ما همراه باشید. اگر بابت چرت بعدازظهر به شما تنبل گفتند، بگذارید بگویند. مشغله های شما نباید مانع بهره بردنتان از فواید خواب روزانه شود. ذهن و بدن ما در دنیای مدرن امروز بیش از حد فعالیت می کند و خیلی تحت فشار و استرس است. چرت روزانه باعث تقویت عملکرد ادراکی شما می شود. احتمالا خاطرات شیرینی از چرت های زمان مدرسه رفتن تان دارید و آرزو می کنید کاش به آن روزهای ساده و بی دغدغه برمی گشتید، روزهایی که دنیا آهسته تر حرکت می کرد و شما اینقدر احساس خستگی نمی کردید. برای خیلی از ما این طور جاافتاده که چرت های روزانه فقط مخصوص بچه های کوچک و یا سالمندان است. اما واقعیت این است که ما هم به عنوان یک فرد بزرگسال، نیاز به استراحت روزانه داریم. تقریبا همه ی ما مسئولیت ها و مشغله های زیادی داریم. بعد از ناهار چرت بزنید تا برای باقی روز پرانرژی باشید. اگر از عصر به بعد بخوابید، در خواب شب تان اختلال ایجاد خواهد کرد.اگر شب قبل به مقدار کافی نخوابیده باشید، چرت بعدازظهر نقش نجات دهنده را خواهد داشت.همه ما می دانیم که خواب به مغز اجازه می دهد دوباره شارژ شده و حافظه و قدرت یادگیری اش را تقویت کند.چرت روزانه برای سلامت قلب نیز مفید است. مطالعات نشان داده آنهایی که عادت به خواب بعدازظهر دارند، خطر بیماری های قلبی در آینده برایشان کمرنگ تر است.خواب روزانه به میزان قابل توجهی از استرس و اضطراب تان کم می کند. اگر کمبود خواب داشته باشید، کورتیزول بدنتان افزایش می یابد. بنابراین بیشتر احساس تنش و بیقراری خواهید کرد. با خواب کوتاه روزانه، کورتیزول بدنتان کاهش پیدا کرده و در نتیجه احساس انرژی و شادابی خواهید کرد.چرت روزانه به شما کمک می کند هوس های غذایی تان را کنترل کنید. وقتی کمبود خواب دارید، شروع می کنید به جستجوی منابع انرژی و البته یکی از بهترین راه ها برای دریافت انرژی، تغذیه است. کسر خواب می تواند دلیلی برای انتخاب های نادرست غذایی باشد، چون به طور ناخودآگاه به دنبال غذاهایی می رویم که بیشترین میزان کالری را دارند تا با کمک آنها هوشیار بمانیم. پس یک چرت مرغوب نیمروزی جلوی بدخوری تان را هم می گیرد. چرت روزانه به شما کمک می کند تمرینات ورزشی تان را هم بهتر انجام دهیداگر به اندازه کافی نخوابیده باشید، انرژی لازم برای انجام فعالیت های ورزشی تان را نخواهید داشت. با چرت زدن، انرژی دوباره ای کسب می کنید و حتی مهارت های واکنشی حرکتی و سرعت تان را هنگام ورزش ارتقاء می دهید.نکاتی برای چرت زدن مناسب: زنگ ساعت را تنظیم کنید:لازم نیست زیاد بخوابید، فقط کافیست احساس کنید به اندازه کافی استراحت کرده اید. یک چرت 30 دقیقه ای برای رفع خستگی کافی است. زنگ ساعت را تنظیم کنید تا بدون دلهره بخوابید.بعدازظهر چرت بزنید: حتما شنیده اید که کسالت و خستگی حدود ساعت دو بعدازظهر طبیعی است، چون تقریبا ناهارتان را خورده اید و بدن تان در حال گوارش غذاست. اگر امکانش وجود دارد سعی کنید بعد از ناهارتان چرت بزنید تا برای باقی روز پرانرژی باشید. اگر از عصر به بعد بخوابید، در خواب شب تان اختلال ایجاد خواهد کرد.محیط تان را آرام و راحت کنید: محیط خواب تان را آماده کنید. چراغ را خاموش کنید، دمای محیط را پایین بیاورید، روانداز داشته باشید و سرتان را روی بالش بگذارید. البته قرار نیست یک خواب عمیق و طولانی داشته باشید، اما وقتی بیدار می شوید باید احساس راحتی کنید.خودتان را برای چرت زدن آماده کنید: اگر نمی توانید محیط خواب تان را آرام کنید یا چراغ را خاموش کنید، از چشم بند یا گوش بند استفاده کنید. یادتان نرود زنگ ساعت را تنظیم کنید تا زیاد نخوابید.یادتان باشد شما نیاز به این خواب داریددر جامعه امروزی آنقدر وسواس کاری و اشتغال ذهنی داریم که سلامتی مان را تقریبا فراموش کرده ایم. از خودتان زیاد کار نکشید و با خودتان مثل بهترین دوست تان یا اعضای خانواده تان رفتار کنید. اگر از سلامت تان غافل شوید نمی توانید انتظار داشته باشید در امور زندگی تان بهترین عملکرد خودتان را ارائه دهید.به خواب تان اهمیت بدهید و هر وقت حس کردید به آن نیاز دارید حتما بخوابید این کار تنبلی، خودخواهی، عدم کفایت و یا هر ویژگی منفی دیگری نیست. همه ی ما موظفیم مراقب سلامت مان باشیم.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
فواید پوست موز
فواید پوست موز
مدت ويدئو : 01:00
بازدید : 537
شیشه یا آیس
شیشه یا آیس
مدت ويدئو : 02:40
بازدید : 1535
نور اتاق نشیمن
نور اتاق نشیمن
مدت ويدئو : 02:59
بازدید : 1032
آرگونومیک رانندگی
آرگونومیک رانندگی
مدت ويدئو : 03:44
بازدید : 311
آشنایی با باطری و عملکرد آن
آشنایی با باطری و عملکرد آن
مدت ويدئو : 3:58
بازدید : 118
همه ...
معرفی رشته فلسفه
معرفی رشته فلسفه
مدت پادکست : 1:51
بازدید : 557
سیاهچاله
سیاهچاله
مدت پادکست : 2:13
بازدید : 756
در اتاق سرد بخوابید تا سالم بمانید
در اتاق سرد بخوابید تا سالم بمانید
مدت پادکست : 3:18
بازدید : 58
تفاوت گوشت ارگانیک و غیرارگانیک
تفاوت گوشت ارگانیک و غیرارگانیک
مدت پادکست : 3:35
بازدید : 40
بیوتکنولوژی
بیوتکنولوژی
مدت پادکست : 2:54
بازدید : 890
همه ...
استرتوکومولوس
استرتوکومولوس
تعداد تصوير : 12
بازدید : 924
ماده مخدر کراک
ماده مخدر کراک
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2414
سیلیس و منگنز عبدل آباد
سیلیس و منگنز عبدل آباد
تعداد تصوير : 9
بازدید : 846
آهن، منگنز و مس رنگرز
آهن، منگنز و مس رنگرز
تعداد تصوير : 9
بازدید : 699
سیروکومولوس
سیروکومولوس
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1637
همه ...