خواب عصرانه و این همه فایده

در حال بارگذاری ...پادکست

25 ارديبهشت 1397

چرت بعد از ظهر چه فایده هایی برایمان دارد این نوع خواب روزانه می تواند مضر هم باشد یا خیر؟چه تاثیراتی روی بدنمان میگذارد آیا به چرت روزانه احتیاجی داریم یا خیر؟در این باره توضیحات جامعی برایتان آورده ایم با ما همراه باشید. اگر بابت چرت بعدازظهر به شما تنبل گفتند، بگذارید بگویند. مشغله های شما نباید مانع بهره بردنتان از فواید خواب روزانه شود. ذهن و بدن ما در دنیای مدرن امروز بیش از حد فعالیت می کند و خیلی تحت فشار و استرس است. چرت روزانه باعث تقویت عملکرد ادراکی شما می شود. احتمالا خاطرات شیرینی از چرت های زمان مدرسه رفتن تان دارید و آرزو می کنید کاش به آن روزهای ساده و بی دغدغه برمی گشتید، روزهایی که دنیا آهسته تر حرکت می کرد و شما اینقدر احساس خستگی نمی کردید. برای خیلی از ما این طور جاافتاده که چرت های روزانه فقط مخصوص بچه های کوچک و یا سالمندان است. اما واقعیت این است که ما هم به عنوان یک فرد بزرگسال، نیاز به استراحت روزانه داریم. تقریبا همه ی ما مسئولیت ها و مشغله های زیادی داریم. بعد از ناهار چرت بزنید تا برای باقی روز پرانرژی باشید. اگر از عصر به بعد بخوابید، در خواب شب تان اختلال ایجاد خواهد کرد.اگر شب قبل به مقدار کافی نخوابیده باشید، چرت بعدازظهر نقش نجات دهنده را خواهد داشت.همه ما می دانیم که خواب به مغز اجازه می دهد دوباره شارژ شده و حافظه و قدرت یادگیری اش را تقویت کند.چرت روزانه برای سلامت قلب نیز مفید است. مطالعات نشان داده آنهایی که عادت به خواب بعدازظهر دارند، خطر بیماری های قلبی در آینده برایشان کمرنگ تر است.خواب روزانه به میزان قابل توجهی از استرس و اضطراب تان کم می کند. اگر کمبود خواب داشته باشید، کورتیزول بدنتان افزایش می یابد. بنابراین بیشتر احساس تنش و بیقراری خواهید کرد. با خواب کوتاه روزانه، کورتیزول بدنتان کاهش پیدا کرده و در نتیجه احساس انرژی و شادابی خواهید کرد.چرت روزانه به شما کمک می کند هوس های غذایی تان را کنترل کنید. وقتی کمبود خواب دارید، شروع می کنید به جستجوی منابع انرژی و البته یکی از بهترین راه ها برای دریافت انرژی، تغذیه است. کسر خواب می تواند دلیلی برای انتخاب های نادرست غذایی باشد، چون به طور ناخودآگاه به دنبال غذاهایی می رویم که بیشترین میزان کالری را دارند تا با کمک آنها هوشیار بمانیم. پس یک چرت مرغوب نیمروزی جلوی بدخوری تان را هم می گیرد. چرت روزانه به شما کمک می کند تمرینات ورزشی تان را هم بهتر انجام دهیداگر به اندازه کافی نخوابیده باشید، انرژی لازم برای انجام فعالیت های ورزشی تان را نخواهید داشت. با چرت زدن، انرژی دوباره ای کسب می کنید و حتی مهارت های واکنشی حرکتی و سرعت تان را هنگام ورزش ارتقاء می دهید.نکاتی برای چرت زدن مناسب: زنگ ساعت را تنظیم کنید:لازم نیست زیاد بخوابید، فقط کافیست احساس کنید به اندازه کافی استراحت کرده اید. یک چرت 30 دقیقه ای برای رفع خستگی کافی است. زنگ ساعت را تنظیم کنید تا بدون دلهره بخوابید.بعدازظهر چرت بزنید: حتما شنیده اید که کسالت و خستگی حدود ساعت دو بعدازظهر طبیعی است، چون تقریبا ناهارتان را خورده اید و بدن تان در حال گوارش غذاست. اگر امکانش وجود دارد سعی کنید بعد از ناهارتان چرت بزنید تا برای باقی روز پرانرژی باشید. اگر از عصر به بعد بخوابید، در خواب شب تان اختلال ایجاد خواهد کرد.محیط تان را آرام و راحت کنید: محیط خواب تان را آماده کنید. چراغ را خاموش کنید، دمای محیط را پایین بیاورید، روانداز داشته باشید و سرتان را روی بالش بگذارید. البته قرار نیست یک خواب عمیق و طولانی داشته باشید، اما وقتی بیدار می شوید باید احساس راحتی کنید.خودتان را برای چرت زدن آماده کنید: اگر نمی توانید محیط خواب تان را آرام کنید یا چراغ را خاموش کنید، از چشم بند یا گوش بند استفاده کنید. یادتان نرود زنگ ساعت را تنظیم کنید تا زیاد نخوابید.یادتان باشد شما نیاز به این خواب داریددر جامعه امروزی آنقدر وسواس کاری و اشتغال ذهنی داریم که سلامتی مان را تقریبا فراموش کرده ایم. از خودتان زیاد کار نکشید و با خودتان مثل بهترین دوست تان یا اعضای خانواده تان رفتار کنید. اگر از سلامت تان غافل شوید نمی توانید انتظار داشته باشید در امور زندگی تان بهترین عملکرد خودتان را ارائه دهید.به خواب تان اهمیت بدهید و هر وقت حس کردید به آن نیاز دارید حتما بخوابید این کار تنبلی، خودخواهی، عدم کفایت و یا هر ویژگی منفی دیگری نیست. همه ی ما موظفیم مراقب سلامت مان باشیم.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
آبشار غذایی گرگ ها
آبشار غذایی گرگ ها
مدت ويدئو : 3:29
بازدید : 40
درک ابعاد بالاتر جهان
درک ابعاد بالاتر جهان
مدت ويدئو : 5:08
بازدید : 30
20 ترفند روانشناسی مفید
20 ترفند روانشناسی مفید
مدت ويدئو : 5:36
بازدید : 152
مجسمه های مومی
مجسمه های مومی
مدت ويدئو : 05:09
بازدید : 344
آرگونومیک استفاده از دوچرخه ثابت
آرگونومیک استفاده از دوچرخه ثابت
مدت ويدئو : 02:19
بازدید : 315
همه ...
سیستم رانندگی فرمان راست
سیستم رانندگی فرمان راست
مدت پادکست : 3:24
بازدید : 95
تاریخچه آتش نشانی
تاریخچه آتش نشانی
مدت پادکست : 2:25
بازدید : 136
رابطه زبان باز کردن با هوش کودک
رابطه زبان باز کردن با هوش کودک
مدت پادکست : 4:44
بازدید : 241
سنگ دلربا
سنگ دلربا
مدت پادکست : 1:28
بازدید : 2614
همه ...
جنگنده صاعقه 2
جنگنده صاعقه 2
تعداد تصوير : 12
بازدید : 975
مس زرندیه
مس زرندیه
تعداد تصوير : 9
بازدید : 373
تفنگ قناسه
تفنگ قناسه
تعداد تصوير : 12
بازدید : 24081
مس و آهن نه کوهی
مس و آهن نه کوهی
تعداد تصوير : 9
بازدید : 569
سنگ خارا
سنگ خارا
تعداد تصوير : 16
بازدید : 3442
همه ...