روش های تسکین کمر درد در دوران بارداری

در حال بارگذاری ...پادکست

24 ارديبهشت 1397

روش های تسکین کمر درد در دوران بارداری تا جایی که می توانید استراحت کنید بارداری زمان به چالش کشیدن بدن شماست. این به معنی آن نیست که باید از فعالیت های روزمره زندگی خود دور شوید و تمام طول شبانه روز را بخوابید. منظور از استراحتی که منجر به کاهش کمر درد در دوران باداری می شود، نشستن به شیوه ای است که فشار بر روی کمر و پاها نباشد. به یاد داشته باشید که کل وزن سر، تنه و بازوها از طریق کمر به باسن و پاها منتقل می شود. با افزایش وزن بدن و بزرگ شدن دور شکم بیش از حالت طبیعی، در حین راه رفتن یا ایستادن، به کمر فشار اضافه وارد می شود. پس استراحت کنید تا کمر دردتان کمتر شود. به پشت نخوابید اگر چه با استراحت وضعیتتان بهتر می شود اما خوابیدن به پشت از استراحت نکردن بدتر است. وزن اضافه که در رحم ایجاد شده است، با خوابیدن به پشت، بر اثر نیروی جاذبه زمین، به کمر فشار وارد می کند. همچنین می تواند انحنای طبیعی ستون فقرات را تغییر دهد و فشارهای بیشتر بر کمر وارد شود. بنابراین هرگز به پشت نخوابید. بهترین حالت خوابیدن برای شما خوابیدن به پهلو، با زانوهای خم است در این حالت باید یک بالش یا کوسن بین زانوهایتان قرار دهید. البته می توانید از بالش های مخصوص دوران بارداری که به شکل عصا هستند نیز استفاده کنید. کفش مناسب بپوشید اگر شغلتان به گونه ای است که مجبور هستید زیاد باستید یا راه بروید، باید مطمئن شوید که از کفش مناسب استفاده می کنید. در این حالت باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و یا کفش هایی که کف صاف دارند اجتناب کنید. بارداری موجب می شود راه رفتن عادی شما تغییر کرده و حرکات مفاصل، لگن و کمر نیز به طبع آن تحت تاثیر قرار گیرد. پوشیدن کفش نامناسب در این دوران باعث بدتر شدن شرایط می شود. کفش های راحت و ساده موجب می شوند حداقل کمر درد نگیرید. از پوشیدن کفش های پاشنه بلند که قوس بیش از حدی در زیر پا ایجاد می کنند نیز، خودداری کنید. و نکته آخر در مورد کفش این است که هر کجا که امکان دارد، از پوشیدن کفش خود داری کنید و پا برهنه راه بروید. از سرما درمانی و گرما درمانی استفاده کنید هر دو برنامه سرما درمانی و گرما درمانی برای کاهش کمر درد در دوران بارداری مفید است. این روش ها نه تنها به تسکین درد کمک می کنند بلکه برای جنین نیز خطری ندارند. حرارت باعث بهبود گردش خون و سفتی عضلات می شود. سرما هم می تواند التهاب را کاهش داده و منطقه ای که درد در آن احساس می شود را بی حس کند. اگر درد شدیدی دارید که ناگهانی ایجاد شده است، از کمپرس یخ بر روی کمر استفاده کنید. البته هرگز نباید یخ را مستقیما روی پوست بگذارید. بهتر است کیسه را درون حوله بگذارید و با حوله کمرتان را سرد کنید. بعد از این که کمر کمی آرام شد از کمپرس آب گم استفاده کنید. برای این کار می توانید از پد گرما یا بطری آب گرم بر روی قسمت های پایین کمر استفاده کنید. ورزش کنید و حرکات کششی انجام دهید از فعالیت شدید بدنی در دوران بارداری باید اجتناب شود. این عدم فعالیت می تواند درد کمر را بدتر کند و حتی ممکن است آسیب جدی به ستون فقرات وارد کند. با این حال، تمرینات کششی ملایم و متوسط می تواند برای طیف وسیعی از عضلات کمر و مشکلات مشترک در دوران بارداری مفید باشد. همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی با دکتر خود صحبت می کنند. چون برنامه ورزشی در دوران بارداری متفاوت از برنامه های ورزشی معمولی است. فعالیت های فیزیکی ملایم مانند یوگا برای تسکین کمر درد در دوران بارداری مفید است. طرز ایستادن خود را بهبود دهید ایستادن صحیح یکی از موثر ترین راه ها برای به حداقل رساندن کمر درد در دوران بارداری است. بسیاری از زنانی که قوس کمر زیادی دارند. در دوران بارداری سعی می کنند دولا دولا راه بروند. حتی افزایش سایز سینه ها نیز موجب می شود وضعیت ایستادن و راه رفتنمان تغییر کند. با یک فیزیوتراپ و یا درمانگر فیزیکی صحبت کنید و از او در مورد شیوه صحیح ایستادن و راه رفتن سوال کنید. بدن شما در حال تغییر است پس عاداتتان نیز باید تغییر کند. تغییرات ساده بدن شما در راه رفتن، ایستادن و نشستن می تواند تا حد زیادی منجر به کاهش فشار کمر و درد همراه با آن شود. پوشیدن لباس مناسب که از پهلو ها و اطراف ران حمایت کند نیز در اصلاح تغییر وضعیت شما موثر است.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
علائم هشدار در بارداری
علائم هشدار در بارداری
مدت ويدئو : 05:12
بازدید : 3831
کتاب در انتظار کودکی هستم
کتاب در انتظار کودکی هستم
مدت ويدئو : 2:51
بازدید : 75
مراقبتهای قبل از بارداری
مراقبتهای قبل از بارداری
مدت ويدئو : 03:10
بازدید : 533
هپاتیت در دوران بارداری
هپاتیت در دوران بارداری
مدت ويدئو : 05:04
بازدید : 1293
همه ...
تکنیک های کاهش درد زایمان طبیعی
تکنیک های کاهش درد زایمان طبیعی
مدت پادکست : 4:40
بازدید : 296
هفته سی و ششم بارداری
هفته سی و ششم بارداری
مدت پادکست : 5:29
بازدید : 9923
افسردگی بعد از زایمان
افسردگی بعد از زایمان
مدت پادکست : 4:21
بازدید : 1045
بارداری در زنان مبتلا به ام‌اس
بارداری در زنان مبتلا به ام‌اس
مدت پادکست : 1:31
بازدید : 852
هفته ششم بارداری
هفته ششم بارداری
مدت پادکست : 5:30
بازدید : 660
همه ...
تولد نوزاد توسط درمان ناباروری
تولد نوزاد توسط درمان ناباروری
تعداد تصوير : 12
بازدید : 2892
تولد
تولد
تعداد تصوير : 14
بازدید : 2880
همه ...