کمبود ویتامین D در مردان

در حال بارگذاری ...پادکست

16 مهر 1396

رایج ترین علائم کمبود ویتامین دی در مردان و گام هایی برای پیشگیری از آن را می توانید در اینجا دنبال کنید: اختلال نعوظ: یکی از علائم کمبود ویتامین دی در مردان اختلال نعوظ است و مطالعات نشان می دهد مردان مبتلا به این اختلال دارای نوعی بیماری قلبی هستند که با کمبود ویتامین دی مرتبط است. استخوان های دردناک: ویتامین دی نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان ها دارد بنابراین کمبود آن همراه با درد استخوان ها بخصوص در فصول سرد است. دردناک بودن و سفتی مفاصل در هنگام صبح نیز از علائم کمبود ویتامین دی در مردان است. عفونت های مکرر: ارتباط بین سطوح ویتامین دی و سیستم ایمنی بدن به اثبات رسیده است و هرچه ویتامین دی بیشتری دریافت کنید، شانس ابتلای شما به بیماری‌ های ناشی از ضعف سیستم ایمنی مانند پنومونی و ذات الریه کاهش می یابد. این در حالی است که کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به پنومونی را تا ۲,۵ برابر افزایش می ‌دهد. خطر ابتلا به سایر بیماری ‌های تنفسی نیز با فقر این ویتامین بالا می ‌رود. سطوح بالاتر از درد و التهاب: کمبود ویتامین دی در خون منجر به ایجاد پاسخ های التهابی در نتیجه حملات سیستم ایمنی بدن و ایجاد درد در مفاصل می‌شود. تقریبا ۳۰ درصد از کسانی که از فقر ویتامین دی رنج می ‌برند، مستعد ابتلا به یک بیماری خود ایمنی شناخته شده به عنوان ورم مفاصل پسوریاتیک هستند. به همین ترتیب، تحقیقات نشان داده است که ۶۲ درصد افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی دچار کمبود ویتامین دی هستند. افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات: موسسه آمریکایی سرطان اعلام کرده که در افراد با سطوح بالای ویتامین دی سرطان‌های پروستات، روده بزرگ، و لوزالمعده کمتر اتفاق می ‌افتد. با این حال شانس ابتلای مردان به سرطان پروستات ۵ برابر می ‌شود، اگر دچار فقر ویتامین دی باشند. کاهش شانس زنده ماندن در اثر سرطان: تحقیقات برجسته منتشر شده در مجله بالینی غدد درونریز و متابولیسم اشاره می ‌کند که در مبتلایان به سرطان، شانس بقا در صورت کمبود و فقر ویتامین دی کاهش می ‌یابد. در عوض مبتلایان به سرطان ‌های روده بزرگ، سینه و لنفوم در صورت دریافت سطوح کافی ویتامین دی، شانس بقای خود را تا دو برابر افزایش خواهند داد. کارشناسان انستیتو پزشکی دانشگاه بوستون ۹ منبع مفید برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن را معرفی کرده ‌اند که عبارتند از: نور خورشید، شیرغنی شده با ویتامین دی که می ‌‌توان از آن بستنی و پنیر غنی شده نیز تولید کرد. ماهی تن نیز یکی از منابع مفید ویتامین دی است و سطح ویتامین دی موجود در آن به مراتب بیشتر از ماهی ساردین است. مکمل‌ ها می‌‌ توانند دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین را در اختیار بدن قرار دهند. زرده تخم ‌مرغ غنی از ویتامین دی است و به همین دلیل توصیه می ‌‌شود زرده و سفیده تخم ‌مرغ را حتما با هم مصرف کنید. جگر گاو منبع سرشار از ویتامین دی به همراه بسیاری دیگر از مواد مغذی مانند ویتامین آ، آهن و پروتئین است. روغن کبد ماهی که با طعم ‌دهنده‌ هایی چون نعنا یا مرکبات و یا به شکل کپسول‌‌ های مکمل ارائه می ‌‌شود، منبع غنی از این ویتامین به شمار می ‌‌آید. آب پرتقال غنی شده با ویتامین دی نیز برای دریافت دوز مورد نیاز روزانه این ویتامین گزینه مفیدی است. غلات غنی شده با ویتامین دی نیز به همراه شیر یا آب پرتقال غنی شده منبع مفید این ویتامین هستند.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
جراحی چال خنده
جراحی چال خنده
مدت ويدئو : 04:49
بازدید : 2489
کنترل خونریزی
کنترل خونریزی
مدت ويدئو : 03:26
بازدید : 845
تست نوار عصب عضله
تست نوار عصب عضله
مدت ويدئو : 5:40
بازدید : 154
حمله قلبی
حمله قلبی
مدت ويدئو : 03:03
بازدید : 844
اوتیسم
اوتیسم
مدت ويدئو : 05:10
بازدید : 1684
همه ...
مسمومیت در کودکان
مسمومیت در کودکان
مدت پادکست : 4:23
بازدید : 837
بیماری مگس پران چشم
بیماری مگس پران چشم
مدت پادکست : 4:01
بازدید : 2770
خطرات ضربدری نشستن
خطرات ضربدری نشستن
مدت پادکست : 4:09
بازدید : 271
پستانك
پستانك
مدت پادکست : 2:25
بازدید : 1319
مینای دندان
مینای دندان
مدت پادکست : 4:45
بازدید : 1535
همه ...
داروی ایبوپروفن 400
داروی ایبوپروفن 400
تعداد تصوير : 4
بازدید : 1381
مراحل عفونت HIV
مراحل عفونت HIV
تعداد تصوير : 4
بازدید : 4369
ناخنک چشم
ناخنک چشم
تعداد تصوير : 4
بازدید : 4106
مقابله با استرس
مقابله با استرس
تعداد تصوير : 10
بازدید : 3339
سرماخوردگی
سرماخوردگی
تعداد تصوير : 4
بازدید : 2842
همه ...