ثبات وزن در ماه مبارک رمضان

در حال بارگذاری ...پادکست
2.8

22 خرداد 1396

برخی از افراد در طول ماه مبارک رمضان افزایش وزن پیدا می‌کنند برخی دیگر از محدوده طبیعی وزن خود دور می‌شوند وکاهش وزن شدیدی را تجربه خواهند کرد. در حقیقت، روزه گرفتن می‌تواند برای نگه داشتن بدن در یک محدوده طبیعی از وزن، چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر مصرف غذای شما نتواند کالری مورد نیاز بدن را فراهم کند. در برخی از مواقع، روزه به مدت ۱۳ ساعت یا بیشتر طول می‌کشد. در طول این مدت زمان، بدن به گلوکز نیاز دارد که به عنوان منبع انرژی عمل می‌کندو برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. گلوکزی که از غذاها به دست می‌آید تنها ۵ ساعت دوام خواهد داشت. بعد از ۵ ساعت، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از ذخایر چربی موجود استفاده خواهد کرد و همین امر موجب کاهش وزن می‌شود. روش‌هایی برای جلوگیری از کاهش وزن: افطار خود را در دو مرحله میل کنید: برخی از افراد با خوردن سالاد و سوپ سیر می‌شوند و همین امر موجب می‌شود وعده کاملی را مصرف نکنند. اگر چنین باشد مقدار کالری دریافتی کافی نخواهد بود و ممکن است به کاهش وزن منجر شود. به همین منظور سعی کنید افطار را در دو مرحله میل کنید. ابتدا خرما ، سوپ و سالاد را بخورید. سپس نماز مغرب و عشا را به جا بیاورید و دوباره وعده غذایی اصلی را بخورید. در این حالت بدن شما زمان کافی برای دریافت وعده اصلی را خواهد داشت. اگر در طول ماه مبارک رمضان احساس سیری سریعی داشتید، مطمئن شوید که بین وعده‌های غذایی خود آب می‌نوشید. از نوشیدن آب در وعده غذایی خودداری کنید. در شروع افطار یک لیوان آب بنوشید و چند دقیقه صبر کنید و از غذای خود لذت ببرید. شما می‌توانید باقی مانده آب خود را بین افطار و سحری تقسیم کنید. مطمئن شوید که وعده سحری را میل می‌کنید: به دست اوردن تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای بدن از طریق یک وعده غذایی بسیار دشوار است. به همین خاطر مصرف سحری به شدت توصیه می‌شود. با مصرف سحری مناسب می‌توانید کالری مورد نیاز برای بدن را تامین کنید و از کاهش وزن خود بکاهید. روش‌های زیادی برای افزایش کالری و جلوگیری از کاهش وزن در طول ماه مبارک رمضان وجود دارد. شما می‌توانید با اضافه کردن غذاهای سالم و مغذی به وعده غذایی افطار و سحری، به اهداف خود دست پیدا کنید.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
اصول تربیت کودکان
اصول تربیت کودکان
مدت ويدئو : 04:39
بازدید : 636
خاطرات انقلاب یدالله حجازی
خاطرات انقلاب یدالله حجازی
مدت ويدئو : 3:22
بازدید : 122
تیزر نگاه
تیزر نگاه
مدت ويدئو : 00:33
بازدید : 214
آیینه ی انقلاب
آیینه ی انقلاب
مدت ويدئو : 1:11
بازدید : 87
نماهنگ یک فکر یک اراده
نماهنگ یک فکر یک اراده
مدت ويدئو : 2:03
بازدید : 44
همه ...
پیشنهاد برای تغذیه سالم در محیط کار
پیشنهاد برای تغذیه سالم در محیط کار
مدت پادکست : 2:50
بازدید : 240
شرکت ملی صنایع فولاد ایران
شرکت ملی صنایع فولاد ایران
مدت پادکست : 8:04
بازدید : 208
محبت خدا؛ نزدیک‌ترین راه
محبت خدا؛ نزدیک‌ترین راه
مدت پادکست : 10:06
بازدید : 129
سنگ قبرهای قدیمی شهرستان سمیرم
سنگ قبرهای قدیمی شهرستان سمیرم
مدت پادکست : 3:08
بازدید : 33
اهمیت کار
اهمیت کار
مدت پادکست : 1:32
بازدید : 90
همه ...
بازار تره بار
بازار تره بار
تعداد تصوير : 12
بازدید : 700
شکوفه های سیب در اردیبهشت مشهد
شکوفه های سیب در اردیبهشت مشهد
تعداد تصوير : 12
بازدید : 214
ماشین نوشته
ماشین نوشته
تعداد تصوير : 5
بازدید : 2799
جنگندهای ایرانی
جنگندهای ایرانی
تعداد تصوير : 8
بازدید : 4081
تبریز گوزلیقی
تبریز گوزلیقی
تعداد تصوير : 9
بازدید : 834
همه ...