ثبات وزن در ماه مبارک رمضان

در حال بارگذاری ...پادکست
3.9

22 خرداد 1396

برخی از افراد در طول ماه مبارک رمضان افزایش وزن پیدا می‌کنند برخی دیگر از محدوده طبیعی وزن خود دور می‌شوند وکاهش وزن شدیدی را تجربه خواهند کرد. در حقیقت، روزه گرفتن می‌تواند برای نگه داشتن بدن در یک محدوده طبیعی از وزن، چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر مصرف غذای شما نتواند کالری مورد نیاز بدن را فراهم کند. در برخی از مواقع، روزه به مدت ۱۳ ساعت یا بیشتر طول می‌کشد. در طول این مدت زمان، بدن به گلوکز نیاز دارد که به عنوان منبع انرژی عمل می‌کندو برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. گلوکزی که از غذاها به دست می‌آید تنها ۵ ساعت دوام خواهد داشت. بعد از ۵ ساعت، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از ذخایر چربی موجود استفاده خواهد کرد و همین امر موجب کاهش وزن می‌شود. روش‌هایی برای جلوگیری از کاهش وزن: افطار خود را در دو مرحله میل کنید: برخی از افراد با خوردن سالاد و سوپ سیر می‌شوند و همین امر موجب می‌شود وعده کاملی را مصرف نکنند. اگر چنین باشد مقدار کالری دریافتی کافی نخواهد بود و ممکن است به کاهش وزن منجر شود. به همین منظور سعی کنید افطار را در دو مرحله میل کنید. ابتدا خرما ، سوپ و سالاد را بخورید. سپس نماز مغرب و عشا را به جا بیاورید و دوباره وعده غذایی اصلی را بخورید. در این حالت بدن شما زمان کافی برای دریافت وعده اصلی را خواهد داشت. اگر در طول ماه مبارک رمضان احساس سیری سریعی داشتید، مطمئن شوید که بین وعده‌های غذایی خود آب می‌نوشید. از نوشیدن آب در وعده غذایی خودداری کنید. در شروع افطار یک لیوان آب بنوشید و چند دقیقه صبر کنید و از غذای خود لذت ببرید. شما می‌توانید باقی مانده آب خود را بین افطار و سحری تقسیم کنید. مطمئن شوید که وعده سحری را میل می‌کنید: به دست اوردن تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای بدن از طریق یک وعده غذایی بسیار دشوار است. به همین خاطر مصرف سحری به شدت توصیه می‌شود. با مصرف سحری مناسب می‌توانید کالری مورد نیاز برای بدن را تامین کنید و از کاهش وزن خود بکاهید. روش‌های زیادی برای افزایش کالری و جلوگیری از کاهش وزن در طول ماه مبارک رمضان وجود دارد. شما می‌توانید با اضافه کردن غذاهای سالم و مغذی به وعده غذایی افطار و سحری، به اهداف خود دست پیدا کنید.


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
تیزر نگاه
تیزر نگاه
مدت ويدئو : 00:38
بازدید : 1024
درجات سوختگی(قسمت دوم)
درجات سوختگی(قسمت دوم)
مدت ويدئو : 05:55
بازدید : 419
نماهنگ در پناه پرچم انقلاب
نماهنگ در پناه پرچم انقلاب
مدت ويدئو : 1:58
بازدید : 62
راهیان نور در کلام رهبر انقلاب
راهیان نور در کلام رهبر انقلاب
مدت ويدئو : 4:02
بازدید : 131
ایمان و آرامش در زندگی مشترک
ایمان و آرامش در زندگی مشترک
مدت ويدئو : 03:57
بازدید : 184
همه ...
جمعه آخر ماه رمضان
جمعه آخر ماه رمضان
مدت پادکست : 1:20
بازدید : 130
عدم توجه راننده به جلو
عدم توجه راننده به جلو
مدت پادکست : 2:38
بازدید : 144
طریقه درست خرید کردن
طریقه درست خرید کردن
مدت پادکست : 3:19
بازدید : 235
ماه شوال
ماه شوال
مدت پادکست : 3:34
بازدید : 115
شروط عدم مسوولیت پزشک
شروط عدم مسوولیت پزشک
مدت پادکست : 3:39
بازدید : 183
همه ...
دوربین من
دوربین من
تعداد تصوير : 7
بازدید : 707
چرخ خیاطی
چرخ خیاطی
تعداد تصوير : 5
بازدید : 3883
نگاهی متفاوت برای ساخت ساز تار
نگاهی متفاوت برای ساخت ساز تار
تعداد تصوير : 50
بازدید : 408
مزرعه خیار
مزرعه خیار
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1542
منطقه زیارتگاهی زید بن علی ع
منطقه زیارتگاهی زید بن علی ع
تعداد تصوير : 34
بازدید : 581
همه ...