خواص سبزی خوردن

در حال بارگذاری ...پادکست
26.9

20 خرداد 1396

ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. سفره های ایرانی با سبزی خوردن سبز می شود. سبزی ها نه تنها سفره را زیبا می کنند و باعث تحریک اشتها می شوند, بلکه با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت هم بسیار مفید هستند. به طوری که کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 3 تا 5 "سروینگ" سبزیجات را به افراد توصیه می کنند. هر سروینگ معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته است. ریحان: ریحان منبع خوبی از ویتامینA, بتاکاروتن, ویتامین B6 و منیزیم به شمار می رود. 5 برگ ریحان کمتر از 1 کالری انرژی دارد و در عین حال, حاوی بیش از 96 واحد بین المللی ویتامین آ , 3/85 میلی گرم کلسیم, 11/5 میلی گرم پتاسیم به اضافه مقادیر کمتری از ویتامینC و دیگر ویتامین ها, مواد معدنی, پروتئین و فیبر است. علاوه بر این, ریحان حاوی فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها هم هست و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سرطان نقش دارد. ریحان گیاهی ضد اسپاسم, اشتها آور, خلط آور(جهت درمان سرفه), ضد نفخ و ضد تهوع است. همچنین باعث تحریک ترشح شیر در مادران شیرده می شود و در از بین بردن کرم های روده ای و در درمان کرامپ معده, ورم معده, یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد. ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. شاید این نکته را هم بدانید که به منظور کاهش خارش و التهاب ناشی از نیش حشرات, می توانید ریحان تازه را به محل آسیب دیده گی بمالید. هنگام خرید ریحان دقت کنید که برگ های ریحان سبز و درخشان بوده و فاقد هر گونه لکه قهوه ای باشد. شما می توانید از ریحان به صورت تازه, فریز شده و یا خشک در غذا هایی چون سوپ, خوراک ماهی, املت, سس خوراک پاستا, پیتزا و یا به همراه دیگر سبزی ها به عنوان سبزی خوردن استفاده کنید. همچنین می توانید ریحان تازه را به سالادها, سرکه و روغن زیتون اضافه کنید تا از طعم مطلوب آن در انواع خوردنی ها لذت ببرید. ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید ریحان را به غذای در حال پخت اضافه کنید, در انتهای پخت این کار را انجام دهید تا طعم و بوی ریحان در غذا باقی بماند و در حین پخت از بین نرود. تره: برگ های تره حاوی مقادیر زیادی ویتامینA ,C و مواد معدنی همچون آهن است. همچنین در تره ماده ای وجود دارد که قادر است ویتامینB را به صورت فعال آن تبدیل کند. تره خواص ضد سرطانی دارد و تا حدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد. همچنین تره در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم به کار می رود. در ضمن با افزودن تره به غذا هایی مثل گوشت و ماهی می توان بوی بد آنها را کاهش داد


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
طرز تهیه دم نوش
طرز تهیه دم نوش
مدت ويدئو : 05:41
بازدید : 303
لیمو
لیمو
مدت ويدئو : 03:24
بازدید : 1502
خواص خرما
خواص خرما
مدت ويدئو : 05:26
بازدید : 2547
ماء الشعیر
ماء الشعیر
مدت ويدئو : 02:06
بازدید : 718
خواص زرشک
خواص زرشک
مدت ويدئو : 04:54
بازدید : 1515
همه ...
مصرف نمک ید دار
مصرف نمک ید دار
مدت پادکست : 3:01
بازدید : 814
تغذیه روزه اولی ها
تغذیه روزه اولی ها
مدت پادکست : 3:04
بازدید : 311
روغن اکالیپتوس
روغن اکالیپتوس
مدت پادکست : 1:59
بازدید : 554
مصرف آب در ماه مبارک رمضان
مصرف آب در ماه مبارک رمضان
مدت پادکست : 1:56
بازدید : 924
خواص تره
خواص تره
مدت پادکست : 3:36
بازدید : 612
همه ...
خاویار
خاویار
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1123
گردو
گردو
تعداد تصوير : 8
بازدید : 308
بادام منقا
بادام منقا
تعداد تصوير : 7
بازدید : 2774
بستنی قیفی
بستنی قیفی
تعداد تصوير : 1
بازدید : 1390
بادام هندی
بادام هندی
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2483
همه ...