خواص سبزی خوردن

در حال بارگذاری ...پادکست
16.7

31 خرداد 1396

ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. سفره های ایرانی با سبزی خوردن سبز می شود. سبزی ها نه تنها سفره را زیبا می کنند و باعث تحریک اشتها می شوند, بلکه با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت هم بسیار مفید هستند. به طوری که کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 3 تا 5 "سروینگ" سبزیجات را به افراد توصیه می کنند. هر سروینگ معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته است. ریحان: ریحان منبع خوبی از ویتامینA, بتاکاروتن, ویتامین B6 و منیزیم به شمار می رود. 5 برگ ریحان کمتر از 1 کالری انرژی دارد و در عین حال, حاوی بیش از 96 واحد بین المللی ویتامین آ , 3/85 میلی گرم کلسیم, 11/5 میلی گرم پتاسیم به اضافه مقادیر کمتری از ویتامینC و دیگر ویتامین ها, مواد معدنی, پروتئین و فیبر است. علاوه بر این, ریحان حاوی فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها هم هست و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سرطان نقش دارد. ریحان گیاهی ضد اسپاسم, اشتها آور, خلط آور(جهت درمان سرفه), ضد نفخ و ضد تهوع است. همچنین باعث تحریک ترشح شیر در مادران شیرده می شود و در از بین بردن کرم های روده ای و در درمان کرامپ معده, ورم معده, یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد. ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. شاید این نکته را هم بدانید که به منظور کاهش خارش و التهاب ناشی از نیش حشرات, می توانید ریحان تازه را به محل آسیب دیده گی بمالید. هنگام خرید ریحان دقت کنید که برگ های ریحان سبز و درخشان بوده و فاقد هر گونه لکه قهوه ای باشد. شما می توانید از ریحان به صورت تازه, فریز شده و یا خشک در غذا هایی چون سوپ, خوراک ماهی, املت, سس خوراک پاستا, پیتزا و یا به همراه دیگر سبزی ها به عنوان سبزی خوردن استفاده کنید. همچنین می توانید ریحان تازه را به سالادها, سرکه و روغن زیتون اضافه کنید تا از طعم مطلوب آن در انواع خوردنی ها لذت ببرید. ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید ریحان را به غذای در حال پخت اضافه کنید, در انتهای پخت این کار را انجام دهید تا طعم و بوی ریحان در غذا باقی بماند و در حین پخت از بین نرود. تره: برگ های تره حاوی مقادیر زیادی ویتامینA ,C و مواد معدنی همچون آهن است. همچنین در تره ماده ای وجود دارد که قادر است ویتامینB را به صورت فعال آن تبدیل کند. تره خواص ضد سرطانی دارد و تا حدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد. همچنین تره در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم به کار می رود. در ضمن با افزودن تره به غذا هایی مثل گوشت و ماهی می توان بوی بد آنها را کاهش داد


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
خواص درمانی کنجد
خواص درمانی کنجد
مدت ويدئو : 02:04
بازدید : 4105
خواص کلم
خواص کلم
مدت ويدئو : 04:28
بازدید : 1242
آموزش نشستن صحیح پشت میز رایانه
آموزش نشستن صحیح پشت میز رایانه
مدت ويدئو : 02:07
بازدید : 273
خواص غذایی کاهو
خواص غذایی کاهو
مدت ويدئو : 04:56
بازدید : 3436
آموزش دمنوش کاسنی
آموزش دمنوش کاسنی
مدت ويدئو : 03:43
بازدید : 123
همه ...
روغن اسطوخودوس‬‎
روغن اسطوخودوس‬‎
مدت پادکست : 3:17
بازدید : 752
خواص پنکیک
خواص پنکیک
مدت پادکست : 1:14
بازدید : 165
خواص تغذیه ای نان و پنیر و گردو
خواص تغذیه ای نان و پنیر و گردو
مدت پادکست : 3:54
بازدید : 2216
دمنوش چای زنجبیل
دمنوش چای زنجبیل
مدت پادکست : 1:42
بازدید : 155
روغن نارگیل
روغن نارگیل
مدت پادکست : 3:26
بازدید : 518
همه ...
لبو
لبو
تعداد تصوير : 12
بازدید : 1388
سیب زمینی سرخ شده
سیب زمینی سرخ شده
تعداد تصوير : 7
بازدید : 1298
گردو
گردو
تعداد تصوير : 8
بازدید : 358
خاویار
خاویار
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1156
شیرینی خشک
شیرینی خشک
تعداد تصوير : 4
بازدید : 308
همه ...