خواص سبزی خوردن

در حال بارگذاری ...پادکست
11.6

31 خرداد 1396

ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. سفره های ایرانی با سبزی خوردن سبز می شود. سبزی ها نه تنها سفره را زیبا می کنند و باعث تحریک اشتها می شوند, بلکه با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت هم بسیار مفید هستند. به طوری که کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 3 تا 5 "سروینگ" سبزیجات را به افراد توصیه می کنند. هر سروینگ معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته است. ریحان: ریحان منبع خوبی از ویتامینA, بتاکاروتن, ویتامین B6 و منیزیم به شمار می رود. 5 برگ ریحان کمتر از 1 کالری انرژی دارد و در عین حال, حاوی بیش از 96 واحد بین المللی ویتامین آ , 3/85 میلی گرم کلسیم, 11/5 میلی گرم پتاسیم به اضافه مقادیر کمتری از ویتامینC و دیگر ویتامین ها, مواد معدنی, پروتئین و فیبر است. علاوه بر این, ریحان حاوی فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها هم هست و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سرطان نقش دارد. ریحان گیاهی ضد اسپاسم, اشتها آور, خلط آور(جهت درمان سرفه), ضد نفخ و ضد تهوع است. همچنین باعث تحریک ترشح شیر در مادران شیرده می شود و در از بین بردن کرم های روده ای و در درمان کرامپ معده, ورم معده, یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد. ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. شاید این نکته را هم بدانید که به منظور کاهش خارش و التهاب ناشی از نیش حشرات, می توانید ریحان تازه را به محل آسیب دیده گی بمالید. هنگام خرید ریحان دقت کنید که برگ های ریحان سبز و درخشان بوده و فاقد هر گونه لکه قهوه ای باشد. شما می توانید از ریحان به صورت تازه, فریز شده و یا خشک در غذا هایی چون سوپ, خوراک ماهی, املت, سس خوراک پاستا, پیتزا و یا به همراه دیگر سبزی ها به عنوان سبزی خوردن استفاده کنید. همچنین می توانید ریحان تازه را به سالادها, سرکه و روغن زیتون اضافه کنید تا از طعم مطلوب آن در انواع خوردنی ها لذت ببرید. ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید ریحان را به غذای در حال پخت اضافه کنید, در انتهای پخت این کار را انجام دهید تا طعم و بوی ریحان در غذا باقی بماند و در حین پخت از بین نرود. تره: برگ های تره حاوی مقادیر زیادی ویتامینA ,C و مواد معدنی همچون آهن است. همچنین در تره ماده ای وجود دارد که قادر است ویتامینB را به صورت فعال آن تبدیل کند. تره خواص ضد سرطانی دارد و تا حدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد. همچنین تره در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم به کار می رود. در ضمن با افزودن تره به غذا هایی مثل گوشت و ماهی می توان بوی بد آنها را کاهش داد


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
غذای شش ماهگی کودک
غذای شش ماهگی کودک
مدت ويدئو : 02:47
بازدید : 272
فولات
فولات
مدت ويدئو : 01:13
بازدید : 566
گروه های اصلی مواد غذایی
گروه های اصلی مواد غذایی
مدت ويدئو : 03:21
بازدید : 2191
سیر و درمان خشکی مفاصل
سیر و درمان خشکی مفاصل
مدت ويدئو : 03:13
بازدید : 1537
آموزش دمنوش پونه
آموزش دمنوش پونه
مدت ويدئو : 04:36
بازدید : 160
همه ...
خاصیت لیمو
خاصیت لیمو
مدت پادکست : 2:36
بازدید : 960
درمان گیاهی فشار خون
درمان گیاهی فشار خون
مدت پادکست : 2:27
بازدید : 722
پیشگیری از چاقی کودکان
پیشگیری از چاقی کودکان
مدت پادکست : 1:30
بازدید : 429
جویدن به بلع غذاکمک میکنه
جویدن به بلع غذاکمک میکنه
مدت پادکست : 2:54
بازدید : 147
سیب زمینی آب پز یا تنوری؟
سیب زمینی آب پز یا تنوری؟
مدت پادکست : 1:06
بازدید : 1022
همه ...
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2376
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1962
نان ساجی
نان ساجی
تعداد تصوير : 4
بازدید : 7836
خلاقیت در تغذیه کودکان
خلاقیت در تغذیه کودکان
تعداد تصوير : 12
بازدید : 792
شیرینی خشک
شیرینی خشک
تعداد تصوير : 4
بازدید : 458
همه ...