خواص سبزی خوردن

در حال بارگذاری ...پادکست
14.6

31 خرداد 1396

ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. سفره های ایرانی با سبزی خوردن سبز می شود. سبزی ها نه تنها سفره را زیبا می کنند و باعث تحریک اشتها می شوند, بلکه با دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت هم بسیار مفید هستند. به طوری که کارشناسان تغذیه مصرف روزانه 3 تا 5 "سروینگ" سبزیجات را به افراد توصیه می کنند. هر سروینگ معادل یک لیوان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته است. ریحان: ریحان منبع خوبی از ویتامینA, بتاکاروتن, ویتامین B6 و منیزیم به شمار می رود. 5 برگ ریحان کمتر از 1 کالری انرژی دارد و در عین حال, حاوی بیش از 96 واحد بین المللی ویتامین آ , 3/85 میلی گرم کلسیم, 11/5 میلی گرم پتاسیم به اضافه مقادیر کمتری از ویتامینC و دیگر ویتامین ها, مواد معدنی, پروتئین و فیبر است. علاوه بر این, ریحان حاوی فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها هم هست و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سرطان نقش دارد. ریحان گیاهی ضد اسپاسم, اشتها آور, خلط آور(جهت درمان سرفه), ضد نفخ و ضد تهوع است. همچنین باعث تحریک ترشح شیر در مادران شیرده می شود و در از بین بردن کرم های روده ای و در درمان کرامپ معده, ورم معده, یبوست و التهاب روده هم کاربرد دارد. ریحان بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در درمان تحریک های عصبی, خستگی, افسردگی, اضطراب و بی خوابی نقش قابل توجهی دارد. شاید این نکته را هم بدانید که به منظور کاهش خارش و التهاب ناشی از نیش حشرات, می توانید ریحان تازه را به محل آسیب دیده گی بمالید. هنگام خرید ریحان دقت کنید که برگ های ریحان سبز و درخشان بوده و فاقد هر گونه لکه قهوه ای باشد. شما می توانید از ریحان به صورت تازه, فریز شده و یا خشک در غذا هایی چون سوپ, خوراک ماهی, املت, سس خوراک پاستا, پیتزا و یا به همراه دیگر سبزی ها به عنوان سبزی خوردن استفاده کنید. همچنین می توانید ریحان تازه را به سالادها, سرکه و روغن زیتون اضافه کنید تا از طعم مطلوب آن در انواع خوردنی ها لذت ببرید. ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید ریحان را به غذای در حال پخت اضافه کنید, در انتهای پخت این کار را انجام دهید تا طعم و بوی ریحان در غذا باقی بماند و در حین پخت از بین نرود. تره: برگ های تره حاوی مقادیر زیادی ویتامینA ,C و مواد معدنی همچون آهن است. همچنین در تره ماده ای وجود دارد که قادر است ویتامینB را به صورت فعال آن تبدیل کند. تره خواص ضد سرطانی دارد و تا حدی قادر است بیماری آسم را تسکین دهد. همچنین تره در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی نقش دارد و برای بهبود بواسیر هم به کار می رود. در ضمن با افزودن تره به غذا هایی مثل گوشت و ماهی می توان بوی بد آنها را کاهش داد


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
خواص درمانی سیب زمینی
خواص درمانی سیب زمینی
مدت ويدئو : 05:00
بازدید : 1829
فواید عرق کاسنی
فواید عرق کاسنی
مدت ويدئو : 02:20
بازدید : 379
ماست
ماست
مدت ويدئو : 05:51
بازدید : 616
کدو حلوایی
کدو حلوایی
مدت ويدئو : 04:53
بازدید : 1110
نوشابه عامل بیماریهای مزمن
نوشابه عامل بیماریهای مزمن
مدت ويدئو : 3:03
بازدید : 108
همه ...
خواص دارویی عسل
خواص دارویی عسل
مدت پادکست : 1:07
بازدید : 883
عوارض فست فود
عوارض فست فود
مدت پادکست : 1:00
بازدید : 1066
هلو
هلو
مدت پادکست : 3:30
بازدید : 1587
انواع پنیر ها
انواع پنیر ها
مدت پادکست : 3:38
بازدید : 1323
کام کوات
کام کوات
مدت پادکست : 4:31
بازدید : 353
همه ...
شیرینی خشک
شیرینی خشک
تعداد تصوير : 4
بازدید : 353
سیب زمینی سرخ شده
سیب زمینی سرخ شده
تعداد تصوير : 7
بازدید : 1339
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1810
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2291
خاویار
خاویار
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1187
همه ...