خواص سفیده ی تخم مرغ

در حال بارگذاری ...پادکست
94.6

08 خرداد 1396

سفیده ی تخم مرغ یکی از با کیفیت ‌ترین انواع منابع پروتئینی جهت ساخت بافت های ماهیچه‌ ای مورد علاقه بدنسازان است و همچنین از منابع غنی ویتامینی محسوب می ‌شود.بدنسازانی که از سفیده ی تخم مرغ در رژیم غذایی خود بهره نمی‌ گیرند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می ‌دهند، زیرا سفیده ی تخم مرغ علی رغم غنی بودن از خالص‌ ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ‌ها، چربی و کلسترول است.پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود 6/3 گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی 8 اسید آمینه ی اساسی مورد نیاز بدن است و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند. مزایای یاد شده برای بدنسازان تنها شامل سفیده ی تخم مرغ می شود و بهتر است در زمان مصرف از خوردن زرده اجتناب شود.. دقت داشته باشید که مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیوی، آسیب های کبدی، پوکی استخوان، کاهش قدرت باروری در زنان،و سنگ کلیه خواهد شد هیچ گاه سفیده ی تخم مرغ را به صورت خام مصرف نکنید زیرا مصرف سفیده ی تخم مرغ به صورت خام باعث ورود پروتئینی به نام آویدین در بدن می ‌شود که وجود این پروتئین مانع جذب بیوتین و در نتیجه باعث بروز عوارضی از جمله مشکلات پوستی و چشمی می ‌شود.سفیده تخم مرغ ،به نام آلبومین تخم مرغ هم شناخته می شود،که یکی از با کیفیت ترین پروتینهای موجود است . برخی آن را پروتئین کاملی می دانند بدلیل آرایش آمینو اسیدهای آن و توانایی بدن در استفاده مناسب از آنها..پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر بالای پروتئینهای سولفوردار است، که در پروسه تولید هورمونها در بدن نقش مهمی دارند، و از این طریق هم می تواند رشد عضلانی را تقویت کند . سفیده تخم مرغ حاوی بیش از ۴۰ نوع پروتئین متفاوت است .پروتئین سفیده تخم مرغ در واقع فاقد هر نوع کربوهیدرات و چربی است، که آنرا به انتخاب خوبی بدل کرده برای کسانی که در رژیم هستند . پودر پروتئین سفیده جایگزین خوبی است برای کسانی که در هضم لاکتوز مشکل دارند یا نسبت به پروتئینها شیر حساسیت دارند و نمی توانند پروتئینهای حاصل از شیر از جمله وی و کازئین را بخوبی مورد استفاده قرار دهند . در ضمن پودر سفیده تخم مرغ برای کسانی که از طعم سفیده پخته خوششان نمی آبد هم انتخاب خوبی است تا بازهم از مزایای پروتئین تخم مرغ بهرمند شوند .تهیه پودرهای پروتئین سفیده تخم مرغ، نسبتاً راحت است و اساس آن خشک کردن سفیده تخم مرغ و سپس تبدیل به پودری مناسب است .


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
ویژگی غذای کودک
ویژگی غذای کودک
مدت ويدئو : 2:21
بازدید : 205
تغذیه نامناسب در دوران بارداری
تغذیه نامناسب در دوران بارداری
مدت ويدئو : 03:48
بازدید : 345
دمنوش ترکیبی عناب و آویشن
دمنوش ترکیبی عناب و آویشن
مدت ويدئو : 2:34
بازدید : 225
تغذیه در کودکان یک تا پنج سال
تغذیه در کودکان یک تا پنج سال
مدت ويدئو : 2:49
بازدید : 18
آنچه باید درباره تغذیه کودکتان بدانید
آنچه باید درباره تغذیه کودکتان بدانید
مدت ويدئو : 01:32
بازدید : 274
همه ...
نخودفرنگی
نخودفرنگی
مدت پادکست : 3:55
بازدید : 898
چای داغ در تابستان
چای داغ در تابستان
مدت پادکست : 0:42
بازدید : 676
غذاهای ارگانیک
غذاهای ارگانیک
مدت پادکست : 5:03
بازدید : 1251
خاصیت لیمو
خاصیت لیمو
مدت پادکست : 2:36
بازدید : 990
خوردن مرغ خام
خوردن مرغ خام
مدت پادکست : 2:56
بازدید : 124
همه ...
سیب زمینی سرخ شده
سیب زمینی سرخ شده
تعداد تصوير : 7
بازدید : 1533
گردو
گردو
تعداد تصوير : 8
بازدید : 655
شیرینی خشک
شیرینی خشک
تعداد تصوير : 4
بازدید : 537
نان ساجی
نان ساجی
تعداد تصوير : 4
بازدید : 8284
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2125
همه ...