خواص سفیده ی تخم مرغ

در حال بارگذاری ...پادکست
93.2

08 خرداد 1396

سفیده ی تخم مرغ یکی از با کیفیت ‌ترین انواع منابع پروتئینی جهت ساخت بافت های ماهیچه‌ ای مورد علاقه بدنسازان است و همچنین از منابع غنی ویتامینی محسوب می ‌شود.بدنسازانی که از سفیده ی تخم مرغ در رژیم غذایی خود بهره نمی‌ گیرند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می ‌دهند، زیرا سفیده ی تخم مرغ علی رغم غنی بودن از خالص‌ ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ‌ها، چربی و کلسترول است.پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود 6/3 گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی 8 اسید آمینه ی اساسی مورد نیاز بدن است و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند. مزایای یاد شده برای بدنسازان تنها شامل سفیده ی تخم مرغ می شود و بهتر است در زمان مصرف از خوردن زرده اجتناب شود.. دقت داشته باشید که مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیوی، آسیب های کبدی، پوکی استخوان، کاهش قدرت باروری در زنان،و سنگ کلیه خواهد شد هیچ گاه سفیده ی تخم مرغ را به صورت خام مصرف نکنید زیرا مصرف سفیده ی تخم مرغ به صورت خام باعث ورود پروتئینی به نام آویدین در بدن می ‌شود که وجود این پروتئین مانع جذب بیوتین و در نتیجه باعث بروز عوارضی از جمله مشکلات پوستی و چشمی می ‌شود.سفیده تخم مرغ ،به نام آلبومین تخم مرغ هم شناخته می شود،که یکی از با کیفیت ترین پروتینهای موجود است . برخی آن را پروتئین کاملی می دانند بدلیل آرایش آمینو اسیدهای آن و توانایی بدن در استفاده مناسب از آنها..پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر بالای پروتئینهای سولفوردار است، که در پروسه تولید هورمونها در بدن نقش مهمی دارند، و از این طریق هم می تواند رشد عضلانی را تقویت کند . سفیده تخم مرغ حاوی بیش از ۴۰ نوع پروتئین متفاوت است .پروتئین سفیده تخم مرغ در واقع فاقد هر نوع کربوهیدرات و چربی است، که آنرا به انتخاب خوبی بدل کرده برای کسانی که در رژیم هستند . پودر پروتئین سفیده جایگزین خوبی است برای کسانی که در هضم لاکتوز مشکل دارند یا نسبت به پروتئینها شیر حساسیت دارند و نمی توانند پروتئینهای حاصل از شیر از جمله وی و کازئین را بخوبی مورد استفاده قرار دهند . در ضمن پودر سفیده تخم مرغ برای کسانی که از طعم سفیده پخته خوششان نمی آبد هم انتخاب خوبی است تا بازهم از مزایای پروتئین تخم مرغ بهرمند شوند .تهیه پودرهای پروتئین سفیده تخم مرغ، نسبتاً راحت است و اساس آن خشک کردن سفیده تخم مرغ و سپس تبدیل به پودری مناسب است .


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
فلفل قرمز
فلفل قرمز
مدت ويدئو : 02:21
بازدید : 1234
تغذیه دیابتی
تغذیه دیابتی
مدت ويدئو : 04:25
بازدید : 1287
خواص عرق کوه
خواص عرق کوه
مدت ويدئو : 02:46
بازدید : 5605
تهیه دمنوش خواب آور
تهیه دمنوش خواب آور
مدت ويدئو : 03:47
بازدید : 371
لیمو
لیمو
مدت ويدئو : 03:24
بازدید : 1657
همه ...
خواص تغذیه ای نان و پنیر و گردو
خواص تغذیه ای نان و پنیر و گردو
مدت پادکست : 3:54
بازدید : 2365
پنیر
پنیر
مدت پادکست : 4:12
بازدید : 1514
خواص به
خواص به
مدت پادکست : 1:30
بازدید : 982
بهترین میان وعده برای کودکان
بهترین میان وعده برای کودکان
مدت پادکست : 5:02
بازدید : 1515
خواص تخم گشنیز
خواص تخم گشنیز
مدت پادکست : 2:48
بازدید : 219
همه ...
میوه های خشک شده
میوه های خشک شده
تعداد تصوير : 12
بازدید : 3797
بستنی قیفی
بستنی قیفی
تعداد تصوير : 1
بازدید : 1759
خاویار
خاویار
تعداد تصوير : 8
بازدید : 1458
کشک و خواص آن
کشک و خواص آن
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2297
فندق
فندق
تعداد تصوير : 4
بازدید : 2990
همه ...