خواص سفیده ی تخم مرغ

در حال بارگذاری ...پادکست
93.8

08 خرداد 1396

سفیده ی تخم مرغ یکی از با کیفیت ‌ترین انواع منابع پروتئینی جهت ساخت بافت های ماهیچه‌ ای مورد علاقه بدنسازان است و همچنین از منابع غنی ویتامینی محسوب می ‌شود.بدنسازانی که از سفیده ی تخم مرغ در رژیم غذایی خود بهره نمی‌ گیرند در واقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می ‌دهند، زیرا سفیده ی تخم مرغ علی رغم غنی بودن از خالص‌ ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ‌ها، چربی و کلسترول است.پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود 6/3 گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی 8 اسید آمینه ی اساسی مورد نیاز بدن است و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند. مزایای یاد شده برای بدنسازان تنها شامل سفیده ی تخم مرغ می شود و بهتر است در زمان مصرف از خوردن زرده اجتناب شود.. دقت داشته باشید که مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن موجب افزایش بار کلیوی، آسیب های کبدی، پوکی استخوان، کاهش قدرت باروری در زنان،و سنگ کلیه خواهد شد هیچ گاه سفیده ی تخم مرغ را به صورت خام مصرف نکنید زیرا مصرف سفیده ی تخم مرغ به صورت خام باعث ورود پروتئینی به نام آویدین در بدن می ‌شود که وجود این پروتئین مانع جذب بیوتین و در نتیجه باعث بروز عوارضی از جمله مشکلات پوستی و چشمی می ‌شود.سفیده تخم مرغ ،به نام آلبومین تخم مرغ هم شناخته می شود،که یکی از با کیفیت ترین پروتینهای موجود است . برخی آن را پروتئین کاملی می دانند بدلیل آرایش آمینو اسیدهای آن و توانایی بدن در استفاده مناسب از آنها..پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر بالای پروتئینهای سولفوردار است، که در پروسه تولید هورمونها در بدن نقش مهمی دارند، و از این طریق هم می تواند رشد عضلانی را تقویت کند . سفیده تخم مرغ حاوی بیش از ۴۰ نوع پروتئین متفاوت است .پروتئین سفیده تخم مرغ در واقع فاقد هر نوع کربوهیدرات و چربی است، که آنرا به انتخاب خوبی بدل کرده برای کسانی که در رژیم هستند . پودر پروتئین سفیده جایگزین خوبی است برای کسانی که در هضم لاکتوز مشکل دارند یا نسبت به پروتئینها شیر حساسیت دارند و نمی توانند پروتئینهای حاصل از شیر از جمله وی و کازئین را بخوبی مورد استفاده قرار دهند . در ضمن پودر سفیده تخم مرغ برای کسانی که از طعم سفیده پخته خوششان نمی آبد هم انتخاب خوبی است تا بازهم از مزایای پروتئین تخم مرغ بهرمند شوند .تهیه پودرهای پروتئین سفیده تخم مرغ، نسبتاً راحت است و اساس آن خشک کردن سفیده تخم مرغ و سپس تبدیل به پودری مناسب است .


يادداشت ها (0 مورد)
براي ثبت نظر و مشاركت در گفتگو ،در سايت ثبت نام نمائيد.
 
روغن جامد
روغن جامد
مدت ويدئو : 01:50
بازدید : 1029
غذایی که نباید برای صبحانه خورد
غذایی که نباید برای صبحانه خورد
مدت ويدئو : 5:00
بازدید : 170
اثرات مصرف الکل
اثرات مصرف الکل
مدت ويدئو : 02:46
بازدید : 800
خواص خربزه
خواص خربزه
مدت ويدئو : 05:33
بازدید : 1074
همه ...
آثار حذف صبحانه
آثار حذف صبحانه
مدت پادکست : 1:09
بازدید : 659
خوراکی کلاس اولی
خوراکی کلاس اولی
مدت پادکست : 2:27
بازدید : 27
میوه ستاره‌ای (کارامبولا)
میوه ستاره‌ای (کارامبولا)
مدت پادکست : 5:16
بازدید : 559
قارچ جایگزین گوشت
قارچ جایگزین گوشت
مدت پادکست : 4:08
بازدید : 89
خواص تخم گشنیز
خواص تخم گشنیز
مدت پادکست : 2:48
بازدید : 183
همه ...
سیب زمینی سرخ شده
سیب زمینی سرخ شده
تعداد تصوير : 7
بازدید : 1580
شکلات كاكائوی
شکلات كاكائوی
تعداد تصوير : 16
بازدید : 2515
گردو
گردو
تعداد تصوير : 8
بازدید : 716
فندق
فندق
تعداد تصوير : 4
بازدید : 2930
بادام هندی
بادام هندی
تعداد تصوير : 8
بازدید : 2913
همه ...